Flydende filter medium ?
- apfolmer
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7120 Vejle Øst
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: vejle
Flydende filter medium ?
bruger alle i proff´s fx flydende flitermedium, eller er det som i ferskvand, meget en religionssag og det før gavn ?
***** ApFolmer@hotmail.com *****
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
Re: Flydende filter medium ?
det er placebo ......
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Geografisk sted: Fredericia
Jeg bruger det, både i ferskvand og i saltvand, og jeg synes det har en virkning der er meget tydelig
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
- thyme
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
Og den udmelding baserer du på?ole. skrev:det er placebo ......
- pernoe1
- Kejser fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hillerød
Jeg bruger det i saltvandet. Det klarer vandet meget op.
Mvh Christian
Mvh Christian
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
flydende filtermedium???
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: 8960 Uggelhuse
tror det er det her han mener http://petsupply.dk/easylifeffm250ml-p-2796.html
-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8464 Galten
- Geografisk sted: Østjylland (hjertet i danmark)
Virker kanon så kom du bare igang med det
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: Odense NØ
Gad nok vide hvad det består af, hvis det kan alt det der står beskrevet, uden kemikalier eller tilsætning.
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
-
- Foxface
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8200 Århus N
Ja der er vist lidt religion blandet ind i den slags produkter. Og læser man produktbeskrivelsen igennem så er der også et par sjove finurligheder. F.eks. er jeg ret vild med citatet
"Easy-Life tilfører kontinuerligt små doseringer af oxygen til vandet hvilket er med til at sikre høj og stabil vandkvalitet."
Det vil jeg nu gerne høre lidt mere om
/Morten.
"Easy-Life tilfører kontinuerligt små doseringer af oxygen til vandet hvilket er med til at sikre høj og stabil vandkvalitet."
Det vil jeg nu gerne høre lidt mere om

/Morten.
- TorbenC
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 6760 Ribe
Jeg har altid været meget skeptisk over for Vandpleje og lign. men Easy Life FFM virket altså!
Det klarer vandet pga. det bl.a. indeholder bentonit som binder partiklerne og får dem lettere ned i filteret. (eller bundlag ved for lidt cirkulation)
Ved små daglige doseringer retter det op på ens vandkvalitet, har man fx for meget nitrit el. nitrat i vandet kan det afhjælpes hurtigt med FFM.
Jeg har brugt det meget i mit eget akvarium til at få gang i Symbiont mediet, og hvis mine koraller har hængt lidt en dag, har akvariet fået et skud FFM, 2 timer senere står de flottere end aldrig før.
Det har også god virkning i ferskvand - bl.a. bruger akvariedesigneren Amano på mange af sine akvarier, kun Easy Life FFM, Profito (Gødning) og EasyCarbo (Flydende kulstof) Hans akvarier ser altså ikke dårligere ud.
FFM gør i ferskvand, at næringsstof-partiklerne lettere kommer ned til bundlaget, hvor de kan blive opbrugt af planterne.
Ole.: Et Placebo - det må stå for din egen regning, jeg går også stærkt ud fra du ikke har prøvet produktet? Så falder den konklusion jo egentligt endnu mere til jorden
Det klarer vandet pga. det bl.a. indeholder bentonit som binder partiklerne og får dem lettere ned i filteret. (eller bundlag ved for lidt cirkulation)
Ved små daglige doseringer retter det op på ens vandkvalitet, har man fx for meget nitrit el. nitrat i vandet kan det afhjælpes hurtigt med FFM.
Jeg har brugt det meget i mit eget akvarium til at få gang i Symbiont mediet, og hvis mine koraller har hængt lidt en dag, har akvariet fået et skud FFM, 2 timer senere står de flottere end aldrig før.
Det har også god virkning i ferskvand - bl.a. bruger akvariedesigneren Amano på mange af sine akvarier, kun Easy Life FFM, Profito (Gødning) og EasyCarbo (Flydende kulstof) Hans akvarier ser altså ikke dårligere ud.
FFM gør i ferskvand, at næringsstof-partiklerne lettere kommer ned til bundlaget, hvor de kan blive opbrugt af planterne.
Ole.: Et Placebo - det må stå for din egen regning, jeg går også stærkt ud fra du ikke har prøvet produktet? Så falder den konklusion jo egentligt endnu mere til jorden

- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Geografisk sted: Støvring
Jeg har også kun gode erfaringer med Easy Life filter..
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
jo,jeg har prøvet lignende produkter for sjov med aktiv kul,bare ikke easylife...
det svarer lidt til at en mand tror han er rask bare fordi han for nogetr smertestillende.....
du nedsætter bare synptomer istedet for at fjerne problemet og som regel ligger dette ikke direkte i vandet...
det svarer lidt til at en mand tror han er rask bare fordi han for nogetr smertestillende.....
du nedsætter bare synptomer istedet for at fjerne problemet og som regel ligger dette ikke direkte i vandet...
- TorbenC
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Nej, du øger bl.a. bakterierne for at fjerne problemerne.ole. skrev:jo,jeg har prøvet lignende produkter for sjov med aktiv kul,bare ikke easylife...
Men det er flot nok at udtale sig negativt om et produkt man ikke har kendskab til

-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
er det noget du sælger???
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Ole, jeg tror du er oppe mod noget som du ikke kan fornægte virker. Det har været testet på korallenriff.de og har reddet flere akvarier på messer og lignende fra at vælte.
Det er ikke placebo. Mig kan du ihvertfald ikke beskylde for at det er noget jeg sælger.
Vi er ikke uenige om at det er symptombehandling meget langt hen ad vejen, men det kan være nødvendigt.
Jeg ved også godt at I dine øjne er der intet andet end det som kommer fra KZ der virker.
Jeg vil også som Boris skriver, sige det er flot at udtale sig negativt om noget som beviseligt virker, og som man ikke selv har noget erfaring med.
Det er ikke placebo. Mig kan du ihvertfald ikke beskylde for at det er noget jeg sælger.
Vi er ikke uenige om at det er symptombehandling meget langt hen ad vejen, men det kan være nødvendigt.
Jeg ved også godt at I dine øjne er der intet andet end det som kommer fra KZ der virker.
Jeg vil også som Boris skriver, sige det er flot at udtale sig negativt om noget som beviseligt virker, og som man ikke selv har noget erfaring med.
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Jeg tilslutter mig også gruppen der har haft gode oplevelser med dette produkt, normalt er jeg heller ikke den store tilhænger af diverse hokus pokus midler, men i dette tilfælde er den god nok det virker, det kan godt være at et par af løfterne er lige vel optimistiske... men det er ikke noget jeg ved
tilgengæld ved jeg, at det fik et at akvarie med en smadret anemone og helt hvidt og ildelugtende vand til at køre godt igen uden vandskift eller brug af aktivt kul, så i dag, har jeg altid en flaske stående
Men jeg kan kun sige til tvivlerne, prøv det, hvis i stadig derefter mener det ingen virkning har så fred være med det.
men at udtale sig skråsikkert om noget man ikke engang har prøvet...
og nej jeg sælger det ikke, jeg får ikke en gang procenter
tilgengæld ved jeg, at det fik et at akvarie med en smadret anemone og helt hvidt og ildelugtende vand til at køre godt igen uden vandskift eller brug af aktivt kul, så i dag, har jeg altid en flaske stående
Men jeg kan kun sige til tvivlerne, prøv det, hvis i stadig derefter mener det ingen virkning har så fred være med det.
men at udtale sig skråsikkert om noget man ikke engang har prøvet...
og nej jeg sælger det ikke, jeg får ikke en gang procenter

Mvh. Brian
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
apfolmer skrev:bruger alle i proff´s fx flydende flitermedium, eller er det som i ferskvand, meget en religionssag og det før gavn ?
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
ta og prøv det og kom igen og belær os?ole. skrev:er det noget du sælger???
syntes du virker utrolig negativ, når adskelige her inde, og anmeldelser osv viser det faktisk har en effekt.
har redet et par venners akvarier fra at vælge med dette blandet andet.
Senest rettet af StarF tors 10. jul 2008 11:05, rettet i alt 1 gang.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
jeg har for xxxxxxx prøvet flydende filter!!!!!!!!!
jeg taler om placeboeffekt!!ved du ik hvad det er så slog det op i en ordbog!!!!!!!
!!
jeg taler om placeboeffekt!!ved du ik hvad det er så slog det op i en ordbog!!!!!!!

Senest rettet af ole kekkonen tors 10. jul 2008 11:11, rettet i alt 1 gang.
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: 8960 Uggelhuse
køl da ned
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
ta det roligt, og jo tror godt de fleste ved placebo betyder, dette er trods alt ikke 3 klasse. og hvorfor fanden hidser du dig op?ole. skrev:jeg har for helvete prøvet flydende filter!!!!!!!!!
idioter man!!
- TorbenC
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Sjovt nok laver KZ faktisk et tilsvarende produkt 
Jeg sælger FFM, men ville ikke sælge det hvis det ikke virkede - længere er den ikke.

Jeg sælger FFM, men ville ikke sælge det hvis det ikke virkede - længere er den ikke.
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
jeg læser dette som om du IKKE har prøvet easylife FFM, og så må jeg indrømme at jeg har svært ved at tage udtalelser om placebo seriøstole. skrev:jo,jeg har prøvet lignende produkter for sjov med aktiv kul,bare ikke easylife...
Mvh. Brian
- apfolmer
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7120 Vejle Øst
- Geografisk sted: vejle
tænkte nemlig nøjagtig på EasyLife .. MEn.. Hvad vil det afhjælpe ? Vil det hjælpe skummeren med at skumme mere ?, vil det beskytte fisk/koraller, ?
hvad er det negative ? Er det ligesom tilsætning som man i ferskvand tilsætter ved fx vandskifte, for at binde tungmetaller osv ?+
Hvordan måler man sin nitrit/nitrat, hvis dette bliver bundet i filtermediet(flydende) ?
hvad er det negative ? Er det ligesom tilsætning som man i ferskvand tilsætter ved fx vandskifte, for at binde tungmetaller osv ?+
Hvordan måler man sin nitrit/nitrat, hvis dette bliver bundet i filtermediet(flydende) ?
***** ApFolmer@hotmail.com *****
-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8464 Galten
- Geografisk sted: Østjylland (hjertet i danmark)
Jeg har umidelbart ikke fundet noget negativt ved produktet
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: Odense NØ
Men der skal vel være en grund til at bruge det, der er vel ingen grund til at hælde ting i et velfungerende akvarie.Jesper B skrev:Virker kanon så kom du bare igang med det
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Jeg ser det som et godt opstartsmiddel og hjælp til akutte problemer
Mvh. Brian
- TorbenC
- Rev haj
- Reactions:
- 19
I princippet burde skummeren jo blive mere effektiv, da FFM binder flere partikler som derved vil blive bundet til luftboblerne.
En lille historie hvor jeg fik øjnene op for FFM:
Vi skulle på mit arbejde, have et saltvandsakvarium klar til en messe (Red Sea Max)
Vi havde på det tidspunkt kun friske importede sten - altså hverken afgassede eller indkørte.
Der kom 18kg levende sten i akvariet, en 3-dobbelt dosis FFM på første dagen, og derefter en sjat hver dag, de næste 5 dage.
Derefter kom der 5 Klovnfisk, 5 Chromis, 4 søstjerner og 10 koraller.
Det stod hele weekenden til søndag aften, hvor vi flyttede akvariet hjem i butikken. Samme besætning kom i akvariet og der blev doseret lidt FFM hver dag.
Ikke én eneste ting døde! Vandet blev løbende målt - uden de store udsving.
Jeg vil aldrig anbefale nogen at gøre sådan at "tricks" - men akvariet kører her over et halvt år stadigt kanont godt, dog er der skiftet lidt ud i besætningen for fornyelsens skyld.
En anden lille ting, i samme akvarie gik der en stor Crispa anemone i en pumpe og blev blændet.. Alt dødt væv som kunne fiskes op, kom ud af akvariet, en god sjat FFM i akvariet og en pose Aktiv Kul - Ingen dødsfald.
En lille historie hvor jeg fik øjnene op for FFM:
Vi skulle på mit arbejde, have et saltvandsakvarium klar til en messe (Red Sea Max)
Vi havde på det tidspunkt kun friske importede sten - altså hverken afgassede eller indkørte.
Der kom 18kg levende sten i akvariet, en 3-dobbelt dosis FFM på første dagen, og derefter en sjat hver dag, de næste 5 dage.
Derefter kom der 5 Klovnfisk, 5 Chromis, 4 søstjerner og 10 koraller.
Det stod hele weekenden til søndag aften, hvor vi flyttede akvariet hjem i butikken. Samme besætning kom i akvariet og der blev doseret lidt FFM hver dag.
Ikke én eneste ting døde! Vandet blev løbende målt - uden de store udsving.
Jeg vil aldrig anbefale nogen at gøre sådan at "tricks" - men akvariet kører her over et halvt år stadigt kanont godt, dog er der skiftet lidt ud i besætningen for fornyelsens skyld.
En anden lille ting, i samme akvarie gik der en stor Crispa anemone i en pumpe og blev blændet.. Alt dødt væv som kunne fiskes op, kom ud af akvariet, en god sjat FFM i akvariet og en pose Aktiv Kul - Ingen dødsfald.