Hey..
Min hysterix skød for 14 dage siden helt vildt og jeg tænkte det var tid til at frakmentere den. Jeg havde godt nok lagt mærke til den var blevet lidt bleg i toppen, men frakmenterede den aligevel.
Den står ca 40 cm under en 2 * 250w hqi og 2* 80 w t5.
Som sagt er den blevet bleg på oversiden og man kan ikke så godt se de små (hår) ved ikke lige hvad det heder. Undersiden ser fin ud og hårene er tydelige.
Hvad kan det være. Går ud fra det er noget med lyset siden det kun er på oversiden?
Nogen der kan hjælpe?
Problemer med Hysterix... For meget lys?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Problemer med Hysterix... For meget lys?
De der "hår" kalder vi for polypper.
Det kan være lyset, men lige så let en pumpe der er skyld i at den bar på toppen.
Hvad er det for nogle pærer som sidder i lampen?? Fc2 eller E40. Har du glas under pærene?
Er der lige skiftet pærer??
Når korallen står så dybt, tror jeg ikke at det er lyset der har skylden. For nok er 250 W meget lys, men så heller ikke mere. Jeg har selv en S. hystrix og den står kun ca 20 cm under en 250W.
Der kan også være sket det, at når den nu lige pludseligt er begyndt at vokse som bare fanden, at polypperne simpelthen ikke er fuldt med, eller sagt på en anden måde det er de, men de er endnu så små.
Det kan være lyset, men lige så let en pumpe der er skyld i at den bar på toppen.
Hvad er det for nogle pærer som sidder i lampen?? Fc2 eller E40. Har du glas under pærene?
Er der lige skiftet pærer??
Når korallen står så dybt, tror jeg ikke at det er lyset der har skylden. For nok er 250 W meget lys, men så heller ikke mere. Jeg har selv en S. hystrix og den står kun ca 20 cm under en 250W.
Der kan også være sket det, at når den nu lige pludseligt er begyndt at vokse som bare fanden, at polypperne simpelthen ikke er fuldt med, eller sagt på en anden måde det er de, men de er endnu så små.