Den er helt GAL på SF !!!!!!!!!

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Besvar
Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1989
Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
Kontakt:

Den er helt GAL på SF !!!!!!!!!

Indlæg af Lars S »

Hvad sker der lige med SF ?????

Kan man udne at have været tilmeldt sig en gruppe læse hvad der sker i nogle grupper ??
Dette er pt. Århus gruppen, jeg har hørt det er galt i, ved ikke om det også er tilfældet i andre grupper !!!

Men meget værre er at det ser ud til at nogle også kan læse nogle PB'er dette SKAL stoppes NU, ellers så er det ihvertfald slut for mit vedkommen at komme her på SF andet end at læse.

Jeg håber at nogle der har forstand på dette evt. Brian eller andre har med det adminitrative her på dette forum at gøre kan fixe det, så vi stadigvæk kan have et super godt board.
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Den er helt GAL på SF !!!!!!!!!

Indlæg af Carsten »

Jeg har lige lavet et test indlæg på nordsjællands gruppen.
Kan andre en gruppens medlemmer læse det??
Brugeravatar
Anette
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
17
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af Anette »

Jeg kan se overskriften under seneste indlæg i gruppen, men så heller ikke mere. Emnet "test" dukker heller ikke op ved søgning.
Mvh Anette og Kristoffer
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Lars S skrev:ellers så er det ihvertfald slut for mit vedkommen at komme her på SF andet end at læse.

Hvis vi nu starter med at tage den med ro.... ????

Grupper :

Man vælger SELV som gruppe om den skal være åben eller lukket, usynlig og alt mulig andet... Alle grupper er individuelt sat op på kryds og tværs hen over årene og de ønsker der er blevet fremsendt.

Så enten bed mig om at gøre noget eller har i gjort det og det ikke sker så bed mig om det igen :D

PB :

Forklar nærmere så jeg kan se på det tak.
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Har lige set på sagen :

Kan oplyse at man skal være medlem af århus gruppen for at læse med der, almene brugere og gæster kan ikke læse med. Alle kan dog se at foraet er der men blot ikke dets indhold.
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Brian skrev:Grupper :

Man vælger SELV som gruppe om den skal være åben eller lukket, usynlig og alt mulig andet...
Og vil lige understrege ovenstående - kontakt mig med jeres ønsker da jeg ikke kan tankelæse. Vi laver det som i vil have det og har altid gjort det sådan - bare vi får besked på det :beer:
Mvh
Brian

Morten P.
Foxface
Foxface
Reactions:
19
Postnummer: 8200 Århus N

Indlæg af Morten P. »

Lars S skrev: Men meget værre er at det ser ud til at nogle også kan læse nogle PB'er dette SKAL stoppes NU, ellers så er det ihvertfald slut for mit vedkommen at komme her på SF andet end at læse.
Rolig Lars. Jeg er sikker på at der gøres alt der kan for at få tingene til at køre optimalt, og selvom der måske er problemer så er der da ingen grund til at starte en forespørgsel med et ultimatum.

God weekend,
Morten.
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Indlæg af herzberg »

Lars S skrev:Men meget værre er at det ser ud til at nogle også kan læse nogle PB'er dette SKAL stoppes NU, ellers så er det ihvertfald slut for mit vedkommen at komme her på SF andet end at læse.
Sidder du da og krænger dine aller inderste hemmeligheder ud på PB??
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
Geografisk sted: Randers
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

Brian skrev:
Lars S skrev:ellers så er det ihvertfald slut for mit vedkommen at komme her på SF andet end at læse.

Hvis vi nu starter med at tage den med ro.... ????

Grupper :

Man vælger SELV som gruppe om den skal være åben eller lukket, usynlig og alt mulig andet... Alle grupper er individuelt sat op på kryds og tværs hen over årene og de ønsker der er blevet fremsendt.

Så enten bed mig om at gøre noget eller har i gjort det og det ikke sker så bed mig om det igen :D

PB :

Forklar nærmere så jeg kan se på det tak.
- Ved at klikke på dit brugernavn kan man læse følgende:

Navn: snogen

Titel: Randers gruppe

Dato: 7/5/2008, 02:30

Hej Brian

jeg ved du har travlt men

man vi ikke få lov til igen ,at vi alle i Randers gruppen kan rette i de inlæg der bliver skrevet i i gruppen

mvh snogen

- Og denne:

hej Brian

vi drager jo mod fødselsdag hos pet suply lørdag

og på vej hjem kunne vi jo svippe ind forbi dig

kan du ikke lige skrive din adresse så henter jeg det

skulle du nu ikke være hjemme så kan du bare saltet i gården så ligger de en komvelut til dig med penge i stedet
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8600 Silkeborg
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af christiantt »

Anagenys - Det står jo i hans gæstebog :)
Det tror jeg ikke er det samme som en PB ;)
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

christiantt skrev:Anagenys - Det står jo i hans gæstebog :)
Det tror jeg ikke er det samme som en PB ;)
- Ok det vidste jeg ikke... Men sagens natur i teksten er vel ikke oprettet i hans gæstebog?? Det er jo ikke ligefrem et sted at oprette pengeoplysninger, telefon numre og kontonumre??

Klikker man LarsS profil kan se en forespørgsel på Caulerpa hvis han vil sende, og brugeren tilbyder naturligvis at betale portoen...

Snogens indlæg om Randersgruppen kan jeg heller ikke forestille mig er oprettet i Brians gæstebog??
/Flemming,

- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!) ;)
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Musiker »

Jeg var især i starten også lige ved at tilføje i gæstebøger når jeg ville sende en PB..
Kunne man ikke bare disable gæstebog funktionen, eller lade ejeren af kontoen godkende indlæg før de vises?
Er der nogen som overhovedet bruger dem/Syntes de er noget værd?

/Henrik
RedSea
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17
Postnummer: 2791 Dragør
Geografisk sted: Dragør, Amager

Indlæg af RedSea »

bruger dem ikke, vidste ikke de eksisterede og har ingen intention om at bruge gæstebøgerne
... intet vand i stuen for tiden ...
Brugeravatar
Lars S
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1989
Geografisk sted: Auning - Djursland / Jylland
Kontakt:

Indlæg af Lars S »

Jeg har ikke oplevet det, og vil ikke sidde og lede efter hvad andre skriver på PB men hvis jeg giver en mit konto nr. på en pb så er det KUN til ham, og ikke til alle der evt. læser her på forumet.

Rolig : jeg er helt rolig, men jeg blev gjort opmærksomt på det via et andet medlem der fortalte at hun kunne læse på århus gruppen UDEN at være tilmeldt, og så var der en anden der skrev til mig at han kunne læse nogle's PB hvem og hvordan de gør det må de slev komme frem med.

Go' weekend til jer alle :beer:
Mvh. Lars Steen
Billede
530 l. Low tech.

http://www.websteen.dk import bla. saltvands artikler fra Kina & Hong Kong.
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Indlæg af herzberg »

Mht til pb'er så tror jeg altså også at brugeren har troet, at det indlæg, som er skrevet i din gæstebog, var en PB.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
Musiker
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2100 København Ø
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Musiker »

@Lars S, Hehe. Hvis du er helt rolig så ville jeg nødig se en post hvor du er sur :shock: (Det er gaazzzz) - Narj men mange !!!! og ???? + truslen om at stoppe med at bruge SF hvis ikke...... Virkede ret surt også på mig..

Mht PB'er så bør du ALDRIG skrive noget, som du vil beskytte mod offentlig adgang i en PB - Du skal regne med at hvis nogen vil læse dine PB'er og har lidt hacker evner så er sikkerheden i et forum som dette her, meget lille. Det gælder forøvrigt på alle forums. Man må ikke se PB'er som en sikker måde at kommunikere på og det er emails for den sags skyld heller ikke - Med mindre man bruger PGP el. lignende..

Nu er det ikke i sig selv farligt at få offentligtgjort sit konto nummer. Men jeg er da enig i at det altid er fornuftigt at begrænse synligheden af ens oplysninger på nettet.

Go weekend
Henrik
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

tvivler på folk kan læse hinandens pb.. og hvis de kan, er der tale om en exploit i en eller anden form højst sansynligt.
Brugeravatar
William Jr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af William Jr »

- Jeg kan kun beklage at have bidraget til at lægge på bålet i denne sag. Og for det undskylder jeg mange gange!!! :oops:

Jeg havde ikke luret at der var tale om indholdet i en gæstebog! Sagens natur i indholdet gjorde at jeg konkluderede at der var tale om PB'er

- God weekend!

Mvh. Flemming
/Flemming,

Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Jeps det er gæstebøger der er skrevet i - ikke PB ;) Systemet her er globalt brugt af millioner af mennesker og betragtes som yderst sikkert, og opdateres konstant for nye trusler så frygt ej jeres data. På 4 år er denne side aldrig blevet hacket en eneste gang - 7 9 13 ;)

Og du/i bestemmer selv om du vil have den gæstebog desuden !

Brugerprofil -> Boardindstillinger -> Redigér visningsindstillinger -> Gæstebøger aktive -> Ja eller Nej ;)
Mvh
Brian

Besvar

Tilbage til "Forum generelt"