muræne og belastning
- sejeulki
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Geografisk sted: Aalborg
muræne og belastning
Hvor meget belaster en muræne et akvarie? De er jo som regel væsentligt større en fisk. Lad os tage et eksempel:
1 * muræne ca. 40 cm, og 2,5 cm i diameter, der fodres med 3-6 rejer om ugen
sammenlignet med en alm. størrelse klovnefisk 5-6 cm?
selvom murænen er meget større bruger den vel ikke så meget energi, da den ikke svømmer ret meget...
1 * muræne ca. 40 cm, og 2,5 cm i diameter, der fodres med 3-6 rejer om ugen
sammenlignet med en alm. størrelse klovnefisk 5-6 cm?
selvom murænen er meget større bruger den vel ikke så meget energi, da den ikke svømmer ret meget...
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Re: muræne og belastning
Smider du 5 rejer i murænen kommer der mere eller mindre også 5 rejer ud igen 
Sagt på en anden måde, så den mængde foder, den æder mere end din klovnfisk, foruerener den også mere.

Sagt på en anden måde, så den mængde foder, den æder mere end din klovnfisk, foruerener den også mere.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Kontakt:
Det skal dælme være en lille muræne i finder til et 65 l.
Nogen gange kan det lykkes at finde snowflake på 12-15 cm., hvilken også er blandt de mest fredelige, men I skal være forberedt på, at det ikke vil være ret længe i kan have den, før den bliver for stor.
Nogen gange kan det lykkes at finde snowflake på 12-15 cm., hvilken også er blandt de mest fredelige, men I skal være forberedt på, at det ikke vil være ret længe i kan have den, før den bliver for stor.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fredericia
og den kan være noget nær umulig at få ud af akvariet uden at tømme det for sten, har selv en på 40+ cmjeg ikke kan fange ud, og de vokser pænt hurtigt
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Kontakt:
Ja de vokser enormt hurtigt.Majaca skrev:og den kan være noget nær umulig at få ud af akvariet uden at tømme det for sten, har selv en på 40+ cmjeg ikke kan fange ud, og de vokser pænt hurtigt
Lige et trick jeg selv har brugt til at fange rigtig mange muræner i alle størrelser:
Tag et pvcrør i en god længde (mere eller mindre så langt der nu er plads til i akvariet) og med en passende diameter, så murænen vil kunne kravle ind. Sæt en slutmuffe i den ene ende og læg lidt muslinger, eller hvad murænen ellers holder af ned i denne ende. Læg derefter hele pvcrøret med madding ned i akvariet og vent. Efter 5-10 min. plejer murænerne at kravle ind i røret for at komme ned til maddingen. Når dette sker, kan du nemt tage hele røret op eller evt. lige sætte et ned ned for den åbne ende. Og så er det bare at tømme indholdet ned i en spand

-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- sejeulki
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
Det var også min plan med PVC røret når den blev for stor. Men I har nok ret i, at 65L ikke er nok
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fredericia
mads-fisk skrev:Ja de vokser enormt hurtigt.Majaca skrev:og den kan være noget nær umulig at få ud af akvariet uden at tømme det for sten, har selv en på 40+ cmjeg ikke kan fange ud, og de vokser pænt hurtigt
Lige et trick jeg selv har brugt til at fange rigtig mange muræner i alle størrelser:
Tag et pvcrør i en god længde (mere eller mindre så langt der nu er plads til i akvariet) og med en passende diameter, så murænen vil kunne kravle ind. Sæt en slutmuffe i den ene ende og læg lidt muslinger, eller hvad murænen ellers holder af ned i denne ende. Læg derefter hele pvcrøret med madding ned i akvariet og vent. Efter 5-10 min. plejer murænerne at kravle ind i røret for at komme ned til maddingen. Når dette sker, kan du nemt tage hele røret op eller evt. lige sætte et ned ned for den åbne ende. Og så er det bare at tømme indholdet ned i en spand
den vil jeg prøve
Mvh. Brian
- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
/Flemming,
http://www.kirurgfisken.dk
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)
- Har holdt akvarie siden jeg blev gammel nok til at kunne huske... Nu er det på retur. (!)

- sejeulki
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
Nej det kan jeg forstå betaler gerne de 100 kr. alligvel, da jeg jo havde købt den... Har også sendt pb. bare send dit konto og reg. nr så overfører jeg pengene....
- William Jr
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8983 Gjerlev Jylland
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Randers
- Kontakt:
sejeulki skrev:Nej det kan jeg forstå betaler gerne de 100 kr. alligvel, da jeg jo havde købt den... Har også sendt pb. bare send dit konto og reg. nr så overfører jeg pengene....
- Selvfølgelig skal du ikke betale noget som helst... No Harm Done!

/Flemming,