Kauderni unger

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
foxtrot
Foxface
Foxface
Reactions:
18
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: esbjerg

Kauderni unger

Indlæg af foxtrot »

jubii min kardinalhan gåt med skuffen fuld.
kan de fodres op med bosmider?
jeg har købt et nano på 80L som han går i for sig selv nu hvor ungerne kan blive lukket ud uden fare
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Kauderni unger

Indlæg af Carsten »

Jeg fik dem startet med bosmider. Men det er nok bedre med levende nyklækket artemia i hvertfald i begyndelsen.
Brugeravatar
foxtrot
Foxface
Foxface
Reactions:
18

Indlæg af foxtrot »

Carsten skrev:Jeg fik dem startet med bosmider. Men det er nok bedre med levende nyklækket artemia i hvertfald i begyndelsen.
tak for svar.
det er første gang så har ikk de store forventninger men vil sku prøve at se hva det kan blive til
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Jeg har haft unger af dem 3-4 gange, men har desværre ikke haft det store held, med at fange hannen op inden ungerne lukkes ud. så de unger jeg har haft er nogen som jeg enten har fanget i akvariet eller som er røget i overløbet og sumpen.
Jeg har tænkt at ville forsøge at fange ham næste gang der er unger på vej, og så sætte ham i en yngle kasse som flyder i mit fragment akvarie. rillerne i kassen er meget smalle, så jeg tror ikke at ungerne kan komme ud derfra. Derfor havde jeg tænkt at fræse dem noget bredere så de kan slippe væk fra farmand.
Brugeravatar
Tom Ekelund
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
17
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Kolding

Indlæg af Tom Ekelund »

Jeg fodre med cyclops , det sidste kuld var på ca. 35 stk men som altid i starten går det galt. Har desværre kun en enkelt tilbage men den guffer også til gengæld i sig.
Har lært lidt hver gang ,min han går med skuffe på og kommer snart over i et 35 liters som er klar gjordt..

"Carsten" jeg har været heldig at fange min når kun loft lyset var tændt så er den lidt træt....

:h
mvh. Tom

200 liter og 60 liter sump og alt det andet + 112 liter samt et 60 liters børnehave og en 3*60 liters reol for opdræt der også en balje til Søheste ca 100 liter
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Jeg har også forsøgt blot med en enkelt pære vedsiden af akvariet. Men han lugter lunten lige så snart der komer et net i nærheden af akvariet.
Næste forsøg, bliver med en fælde, som jeg placerer helt fremme ved forruden, og langs med fælden sætter jeg så et stykke spejl. så må jeg se om han bliver tosset på sig selv i spejlet
Brugeravatar
foxtrot
Foxface
Foxface
Reactions:
18

Indlæg af foxtrot »

nu har jeg så et 80L akvarie hvor hangår for sig selv og så blir han fanget når han spytter ud.
jeg måtte os ha alle koraller og sten op af akvariet for at fange ham. bandit :devily:
pedersen
Foxface
Foxface
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af pedersen »

Kører i opdrætsakvarierne helt seperat (med egen filtrering) eller kobler I dem på hovedakvariet ??
Brugeravatar
Tom Ekelund
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
17
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Kolding

Indlæg af Tom Ekelund »

pedersen skrev:Kører i opdrætsakvarierne helt seperat (med egen filtrering) eller kobler I dem på hovedakvariet ??

Hos mig kommer han til at gå selv med egen filtrering.
mvh. Tom

200 liter og 60 liter sump og alt det andet + 112 liter samt et 60 liters børnehave og en 3*60 liters reol for opdræt der også en balje til Søheste ca 100 liter
Brugeravatar
foxtrot
Foxface
Foxface
Reactions:
18

Indlæg af foxtrot »

pedersen skrev:Kører i opdrætsakvarierne helt seperat (med egen filtrering) eller kobler I dem på hovedakvariet ??
han går med egen filtrering.
har pt ikk mulighed for at sætte et system op på i forbindelse med mit hovedsystem
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"