Støvet vand

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
draco
Reactions:

Støvet vand

Indlæg af draco »

Jeg har problemer med at mit vand er meget støvet. Der flyder en milliard små partikler rundt. I starten troede jeg det var mikrobobler men når jeg slukker for cirkulationen stiger de ikke til vejrs, men svæver bare rundt. Jeg har stoppet en masse filtersvamp ned i overløbet men det hjælper bare ikke. Er der nogen der ved hvad man kan gøre ved det?
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Hvordan er din tekniske opstilling? Hvordan og hvad bliver vandet ledt igennem under rensningen?
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
draco
Reactions:

Indlæg af draco »

Her kommer lige en tegning
Sumpen er indvendig så det er bare bagsiden af akvariet. Først kommer vandet gennem skummeren, så videre op i gennem en filtersvamp, og ned gennem en anden, der mest er der for at dæmpe rislelyde. Derefter ned gennem et filter med levende sten og til sidst bliver det suget op til en Red dragon pumpe, der står ved siden af akvariet, og pumpet ud gennem to dyser i selve akvariet.

Håber det var til at forstå :wink:
Vedhæftede filer
sump.JPG
sump.JPG (41.72 KiB) Vist 1028 gange
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Hvis det er meget svæv i vandet og ikke bobler fra en utæthed eller fra skummeren af, så kan det godt ske du skal filtere for en stund over noget mere finkornet.

Det kan være sig et godt lag filtervat eller micron sokker(skal nok købes i udlandet via nettet). Så skulle du over en periode kunne slippe af med dette svæv.
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
draco
Reactions:

Indlæg af draco »

Inde på reef central sagde de at man også kunne bruge aktivt kul, men er det ikke kun hvis ens vand er gulligt eller uklart?
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

jo, aktivt kul duer ikke til andet en farvning af vand og fjernelse af medicin.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Hvis du slukker skummer, pumper og det hele og venter lidt er det der så fortsat ?
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
draco
Reactions:

Indlæg af draco »

Jeg har prøvet at slukke for alt cirkulation + returpumpe, og det bliver ved med at være der. Det stiger ikke op til overfladen som bobler ihvertfald, så jeg er næsten sikker på at det er partikler.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"