månelys

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
rozzzna
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17
Postnummer: 6971 Spjald
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: VESTJYLLAND

månelys

Indlæg af rozzzna »

hvilke rør anbefaler i til månelys?

har kig på enten giesemann 54w t5 actinic plus, eller giesemann 54w t5 pureactinic..

vil gerne have et actinic rør for at få de flouriscerende farver mere frem om aftenen ;)

når jeg har 7 xt5 over akvariet (soon to be) vil det så være en ide med 2 blå rør?

evt en god rørsammensætning i kan anbefale som dækker det meste?
Brugeravatar
herzberg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 2640 Hedehusene

Re: månelys

Indlæg af herzberg »

Månelys er jo typisk et svagt lys som tænder når alt andet lys er slukket (HQI og T5/T8 rør). Med et 54w t5 rør, hvil jeg sige, at du er over den lysmængde, som normalt går for at være månelys. Dette vil nærmere være overgangslys (hvilket måske i virkeligheden er det du er ude efter)?

Jeg vil anbefale dig diodepærer til månelys. En ekstra fordel ved dette er også, at du så får det flotte lysflimmer i vandet, hvilket du ikke gør med t5 rør.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
Brugeravatar
rozzzna
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
17
Postnummer: 6971 Spjald
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: VESTJYLLAND

Re: månelys

Indlæg af rozzzna »

ja det er nok mere overgangslys, imellem dagslys og lampen slukkes helt. ;)

til dette brug hvilket rør er så bedst? tror ikke dioder bliver aktuelt lige nu ;) pt vil jeg bare gerne have det til at køre, som jeg allerede har ;) men den dag jeg vil prøve noget nyt er det da ihvertfald aktuelt :D
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"