lorte akvarie
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 21
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: hirtshals
lorte akvarie
sikke noget lort mit 8 måneder gammelt akvarie er ved at gå i limningerne og fabrikanten vil ikke lave et nyt men vil stille et andet til rådighed mens de limer mit om så det vil sige at jeg skal til at flytte det hele to gange og lave rør føringer to gange han har dog indrømmet at de har lavet en fejl med sidruderne dem har de nemlig kun lavet i 7 mm det er sku ikke meget til et 900L pokker det er surt
mvh kim
mvh kim
mvh kim
900Liter med 660Liter sump og refugium 2stk 400w hqi og 2stk 80wt5 5000L retur 1stk 12000L og 1stk 7000L tunze med controller
900Liter med 660Liter sump og refugium 2stk 400w hqi og 2stk 80wt5 5000L retur 1stk 12000L og 1stk 7000L tunze med controller
det er det jeg altid siger det er så sindsygt vigtigt at glas tykelsen passer, det koster lidt merer men man undgår en masse uhyglige oplevelser, jeg kan hjælpe dig med en lånebalie gratis hvis du er interaseret, jeg vil også gerne lime 2 nye sideruder i fordig hvis du kommer her ned med det, det bliver så 10mm tyke. men så holder det. det kommer til at koste dig 700.-/m2 jeg bor i struer. øøø hvem står egentlig bag konstrugtionen. jeg kan ikke komme op til dig pt. da jeg ikke har ha nogenle muligheder for at kører nogenle steder.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Der er lige en ting som jeg studser lidt over. er det limningenr der er ved at gå op? Og mener du at det skyldes at sideruderne er for tynde? bøjer de så meget at du kan se det?? det ville have været godt, hvis du lige havde skrevet en kommentar ud for hvert billed. Hvad er målene på akvariet? 7mm behøver jo ikke at være for tyndt, det kommer blot an på højden. Er der ingen "bølgebryder" på gavlene?
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 21
hej carsten
som du kan se på det nederste billede er der en hvid stribe det var bare en lille prik for 6 måneder siden den er nu ca 1.5--2cm nu den ene siderude bøjer ca 3 TIL 4 mm og der er ingen bølgebryder på gavlene den anden siderude er lige nok og der er overløbskassen også limet på pruducenten siger at det lim pruducenten der har leveret noget dårligt lim det må vi da ikke håbe for så er der sku nok andre der pludseligt får våde tæer
mvh kim
som du kan se på det nederste billede er der en hvid stribe det var bare en lille prik for 6 måneder siden den er nu ca 1.5--2cm nu den ene siderude bøjer ca 3 TIL 4 mm og der er ingen bølgebryder på gavlene den anden siderude er lige nok og der er overløbskassen også limet på pruducenten siger at det lim pruducenten der har leveret noget dårligt lim det må vi da ikke håbe for så er der sku nok andre der pludseligt får våde tæer

mvh kim
mvh kim
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 20
- Geografisk sted: Roskilde
Jeg bliver sgu lidt urolig nu.. jeg troede kun det havde kosmetisk betydning. Mener dog ikke at have bemærket at mine bobler og sprækker har udvidet sig... HMMM dårlig lim ? hvornår har du købt dit ? medmindre det er limet med samme lim som mit er det vist en dårlig undskyldning. Mit er købt engang i starten af 2003
Der er et eller andet der er rivende galt der, din forhandler prøver her at tale uden om.
det er rigtigt at cilikone kan blive forgammelt, dana lim giver kun garanti for tuber der er brugt inden for 2 år fra pro. dato. men hvis det er en prof så har han ikke så gammelt lim ligende, jeg køber 2-3 kasser om året og jeg ikken gang prof endnu, så han burde da have en væsentlig stører udskiftning i hans hyller???????
det er rigtigt at cilikone kan blive forgammelt, dana lim giver kun garanti for tuber der er brugt inden for 2 år fra pro. dato. men hvis det er en prof så har han ikke så gammelt lim ligende, jeg køber 2-3 kasser om året og jeg ikken gang prof endnu, så han burde da have en væsentlig stører udskiftning i hans hyller???????
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 21
hej troels
ved ikke om det er limen der er dårlig det er vel altid nemmere at sende bolden vidre til den næste og angående bobler og sprækker dem har jeg så mange af så skulle jeg tælle dem så blev jeg ikke ferdig foreløbig
mvh kim
ved ikke om det er limen der er dårlig det er vel altid nemmere at sende bolden vidre til den næste og angående bobler og sprækker dem har jeg så mange af så skulle jeg tælle dem så blev jeg ikke ferdig foreløbig
mvh kim
mvh kim
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 21
hej kim
som du kan se er der en lang stibe med luft her ca 60 cm lang og den har altid været der lagde desværre ikke mærke til den før der var fyldt vand i og så en masse luft huller tror sku bare det er dårlig håndværk fra starten af
mvh kim
som du kan se er der en lang stibe med luft her ca 60 cm lang og den har altid været der lagde desværre ikke mærke til den før der var fyldt vand i og så en masse luft huller tror sku bare det er dårlig håndværk fra starten af
mvh kim
- Vedhæftede filer
-
- 100_1625 (Small).jpg (26.87 KiB) Vist 3295 gange
mvh kim
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Kim: Det med dårlig lim, det kan Tropeakvarier tale med om! De havde leveret en mængde akvarier til Carsten Gissel i Ålborg. et par måneder efter begyndte de alle at lække stort set samtidigt. Det var simpelthen en dårlig lim, som var leveret.
De proffisionelle får ikke limen hjem i tuber, men i tønder og som bliver påført akvarierne med trykluft.
De proffisionelle får ikke limen hjem i tuber, men i tønder og som bliver påført akvarierne med trykluft.
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Først og fremmest TRIST !
Dernæst ringe kvalitet, 900 liter med 7mm ende ruder uden bølgebryder eller andet - det syntes jeg er katastrofalt dårligt håndværk !
Det lyder heller ikke til at de ønsker at tilbyde dig den bedste form for service her oven på DERES fejl ?
Godt at det kommer frem så man kan få lidt indblik i kvaliteten rundt omkring....
Dernæst ringe kvalitet, 900 liter med 7mm ende ruder uden bølgebryder eller andet - det syntes jeg er katastrofalt dårligt håndværk !
Det lyder heller ikke til at de ønsker at tilbyde dig den bedste form for service her oven på DERES fejl ?
Godt at det kommer frem så man kan få lidt indblik i kvaliteten rundt omkring....
Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

Det er sgu desværre langt fra altid at tuberne holder det de lover. Jeg har flere gange været ude for at silikone ikke hærder ordentligt op. Det virker som om at det tørrer, men går bare ekstremt langsomt. Og 2 uger efter kan man bare pille det af med fingrene.
Så det er sgu med tilbageholdt åndedræt man fylder vand på...
Senest har jeg oplevet det med en spritny tube Tangit. En uge efter limningen var det stadig blødt, og man kunne skrælle det af igen uden problemer. Tyndt!
Så prøvede jeg med en gammel tube, hvori der var en slat. Ingen problemer!
Men i dit tilfælde, Kim, skal det jo bare være i orden. Akvariebyggeren er nødt til at stå inde for sit produkt.
Og er der et problem med silikonen, så er det mellem ham og silikone-leverandøren.
Jeg håber de tilbyder en fordelagtig løsning til dig.
Så det er sgu med tilbageholdt åndedræt man fylder vand på...

Senest har jeg oplevet det med en spritny tube Tangit. En uge efter limningen var det stadig blødt, og man kunne skrælle det af igen uden problemer. Tyndt!
Så prøvede jeg med en gammel tube, hvori der var en slat. Ingen problemer!
Men i dit tilfælde, Kim, skal det jo bare være i orden. Akvariebyggeren er nødt til at stå inde for sit produkt.
Og er der et problem med silikonen, så er det mellem ham og silikone-leverandøren.
Jeg håber de tilbyder en fordelagtig løsning til dig.
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 21
ham jeg købte det af har nu fundet ud af hvor det kommer fra så nu venter jeg på svar fra dem og forhåbenligt finder vi ud af en god løsning på problemet men nu må vi se.Mener at det kun er rimeligt at der bliver lavet et nyt akvarie på samme mål og så kan de få det gamle retur bagefter
mvh kim
mvh kim
mvh kim