Reeflex

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Stefan J
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet

Reeflex

Indlæg af Stefan J »

Hej,

Jeg har været igang med at gøre mig nogle overvejelser, omkring hvilke fisk jeg vil holde i mit kommende saltvandsakvarie(eller belje, som i kalder det :wink: ).

Har fået fortalt at reeflex er den bedste side at benytte til netop dette formål, men er dog nogle ting der undrer mig lidt omkring denne side. Jeg kan ikke helt forstå at en paracanthurus hepatus kræver et akvarie på 1000 l. Kender personligt folk der holder dem på væsentlig mindrer plads. Én jeg kender holder denne art i et Red Sea Max på 130 l., jeg kan jo ikke sige at det er forsvarligt, men fisken ser ud til at trives.

Jeg bruger bare lige denne ene art som eksempel, der er flere fisk af samme størrelse som tilsyneladende kræver samme vandmængder. Så ville høre om dette kan have sin rigtighed? Har alle der holder paracanthurus hepatus dem i en balje på 1000 l.?

Med venlig hilsen

Stefan
Brugeravatar
Hobbyakvaristen
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
17
Postnummer: 9400 Nørresundby
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: Reeflex

Indlæg af Hobbyakvaristen »

Hej Stefan.

Det med vandmængderne kan du aldrig regne med, kender selv en der har den i 130 lrt og har den selv i 430 ltr.
det samme med ferskvandsfisk siges der at de skal have 1 ltr pr cm fisk. det betyder jo at akvarierne bliver kedelige at se på.
mener det vigtigste er at fisken ser ud til at trives.
Brugeravatar
Anette
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
17
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af Anette »

Hej Hej!
Størrelsen der bliver refereret til på reeflex skal også ses i forhold til fiskens størrelse. Denne fisk kan blive op til 31 cm, og så vil den kræve 1200 L. Men hvis den er på størrelse med en 5 krone kan den sagtens holdes i fx et RSM hvis ellers vandværdierne, gemmesteder og svømmeplads er iorden :)
Held og lykke med det!
Mvh Anette
Mvh Anette og Kristoffer
Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af christiantt »

De litermål der står, syntes jeg ofte passer til når de er fuldt udvokset. Og en udvokset paletkirug skal i hvert fald have meget plads :)
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"