Kontraventil
- sejeulki
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Geografisk sted: Aalborg
Kontraventil
Jeg har købt en kontraventil hos scanregn. Kontraventilen kostede 80 kr. Mit problem er at kuglen sidder ALT for stram. Min aquabee 3000 kan simpelthen ikke presse nok vand igennem den. Min gamle kontraventil sad kuglen meget løsere. Jeg har set man hos akvarieudstyr:
http://www.akvarieudstyr.dk/netshop/sho ... ?pid=35878
kan få en kontraventil, der er væsentlig dyrere - men er denne også bedre kvalitet (evt. løsere kugle) eller har I nogle råd til at få kuglen mere løs?
kan få en kontraventil, der er væsentlig dyrere - men er denne også bedre kvalitet (evt. løsere kugle) eller har I nogle råd til at få kuglen mere løs?
- Per A
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hvidovre
Re: Kontraventil
Her får du samme ventil....bare betragtligt billigersejeulki skrev:Jeg har købt en kontraventil hos scanregn. Kontraventilen kostede 80 kr. Mit problem er at kuglen sidder ALT for stram. Min aquabee 3000 kan simpelthen ikke presse nok vand igennem den. Min gamle kontraventil sad kuglen meget løsere. Jeg har set man hos akvarieudstyr:

Ved ikke om fjederen er løsere eller ej....men man kan vel principielt fjerne den!
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9220 Aalborg Øst
- Kontakt:
Jeg har haft den billige kontraventil fra koiimport, og den er også meget stram. Derudover blev den utæt (stoppede ikke vand-flow i den forkerte retning) indenfor relativ kort tid.
Har du ikke mulighed for at løse hævert-effekt ved at bore et par huller i returrøret lige under vandfladen, så vil jeg gå efter den dyre.
Har du ikke mulighed for at løse hævert-effekt ved at bore et par huller i returrøret lige under vandfladen, så vil jeg gå efter den dyre.
Mvh. Ryan
650L, 120L sump, 2x250 HQI, Aqua Medic Turboflotor 5000 baby, Streams 6060 og 6100
650L, 120L sump, 2x250 HQI, Aqua Medic Turboflotor 5000 baby, Streams 6060 og 6100
- Holst
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6800 Varde
- Geografisk sted: Varde
Hva med at smide en magnet ventil på ?
Jeg fifler med idén om at lave mig en lækker balje med automatisk alt mulig gejl.
Der vil jeg da sætte en flow måler på "indløbet" også en magnetventil på "udløbet" som lukker hvis flowet stopper. Jeg arbejder med automatik, så har nok noget mere at lave med end dig måske. Men det kan sagtens laves.. Så er du ihvertfald ret godt dækket ind.
Flow switch:
http://dk.rs-online.com/web/search/sear ... &R=3389823
Jeg fifler med idén om at lave mig en lækker balje med automatisk alt mulig gejl.
Der vil jeg da sætte en flow måler på "indløbet" også en magnetventil på "udløbet" som lukker hvis flowet stopper. Jeg arbejder med automatik, så har nok noget mere at lave med end dig måske. Men det kan sagtens laves.. Så er du ihvertfald ret godt dækket ind.
Flow switch:
http://dk.rs-online.com/web/search/sear ... &R=3389823
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
- sejeulki
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
Snib: Jo jeg har fjernet kontraventilen og boret i hul i returrøret (øverst - se tegning). Turde ikke lade det stå uden kontraventil eller hul, hvis strømmen skulle gå.
Holst: Lyder super cool. Det må du gerne have til mig også... Angående flowmåler - kan man få sådan en for det vil jeg meget gerne...
Holst: Lyder super cool. Det må du gerne have til mig også... Angående flowmåler - kan man få sådan en for det vil jeg meget gerne...
- Vedhæftede filer
-
- returrør
- returør.jpg (16.96 KiB) Vist 698 gange
- Holst
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6800 Varde
- Geografisk sted: Varde
Sejeulki
Man skal selvfølgelig bare ha i mente at magnetventilen skal ÅBNE når der er flow. Altså at når den er spændingsløs er ventilen lukket. så man i tilfælde at strømsvigt ikk oplever hævert effekt
ellers er man ligevidt. man man kan få alverden.. bare søg på google 
Man skal selvfølgelig bare ha i mente at magnetventilen skal ÅBNE når der er flow. Altså at når den er spændingsløs er ventilen lukket. så man i tilfælde at strømsvigt ikk oplever hævert effekt

Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: fyn
vis du skal have en kontra ventil skal du købe en fra GF den har jeg brugt den er rimelig dyr men den virker og holder godt den er kun med kugle ikke nogen fjerder
- sejeulki
- Dragefisk
- Reactions:
- 17
ved du evt. hvor man kan få sådan en. Er det den den de har ved akvarieudstyr (den er ihvertfald dyr) eller er den identisk med den der er ved koiimport?
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: fyn
du kan få den ved en vvs grosist så som sanistål og brødrene dahl eller ved en vvs er men den er dyr