Det vil jeg gerne, derfor vil jeg prøve et sporelement produkt fra firmaet Waterlife. Det er en flaske som skulle indeholde alle nødvendifge sporelementer som saltet ikke kan give nok af. Det fås i 2 størrelser, 60ml og 120 ml!!
60ml tænker man, det er sku da ikke til noget!!! Men jo det rækker til 1800L vand. Det er da utroligt når man tænker på hvad man skal putte i af de andre mærker på markedet.
Nå men jeg læste den lille markat som sidder på flasken og der står: Fast skru hætten, og læs denne tekst før brug og ryst flasken. Det gør vi så. Derefter står der lidt om hvad sporelementer gør, og så kommer det vigtige doseringen: gang Længde med brede og højde dividere med 1000 for at få litter antallet.. tilsæt 2 dråber pr. 4,5 L vand. Æv det er mange dråber til 800L vand som jeg har

Nå men hvad med økonomien? Jo det koster 49.- kr for 60 ml altså ca. 2,70 kr. pr 100 litter behandlet vand som skal behandles hver 10 dag.
Det andet sporelement jeg plejer at bruge koster 100.- kr for 500ml x3 altså 300 kr. til behandling af 5000 litter vand altså 6 kr pr. 100 litter om ugen.
På års basis kan jeg spare 2496-788,4=1707,6 kr.
De penge kan jeg bruge til strøm eller et par koraller eller tre.
Virker det så?
Det må tiden vise, jeg er først lige startet med det.
Det skal lige siges at Waterlife også laver medicin og andet til fersk og saltvand.