AV for satan i helvede... (søpindsvin)
- bio
- Rev haj
- Reactions: 0
- 17
- Postnummer: 7323 Give
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Givskud
- Kontakt:
Re: AV for satan i helvede... (søpindsvin)
Jeg stak mig på mit langpiggede sorte søpindsvin den anden dag, det gik i sig selv igen, men fingrene hævede og dunkede i noget tid. Jeg kunne se små sorte prikker der hvor den havde stukket.. Men som sagt, det gik i sig selv igen...
Mvh Lasse
Biolog, Nordic Reef
Biolog, Nordic Reef
- Helena
- Rev haj
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: Odense NØ
Varmt sæbevand, bliver det ikke bedre er det lægen, stak mig på en reje sidste år ( død og kogt) efter 2 dage måtte jeg til lægevagten, fordi hele min arm gjorde ondt, lægen var lidt imponeret over at jeg ikke var kommet før(hader læger) Prøvede at overbevise hende om at min stivkrampevacc. var god nok , den købte hun ikke så jeg fik en ny (øv,har stor respekt for nåle) og penilliciln i pilller så store som golfkugler, og besked på at så det ikke bedre ud inden for 24 timer skulle jeg kommme igen 

Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
- TorbenC
- Rev haj
- 19
- Postnummer: 6760 Ribe
- Saltvand siden?: 2009
Stikker man sig på et søpindsvin, skal broden fjernes (hvis der er en synlig)
Broden består af kalk, og derfor skal der bruges noget syre til at opløse den med.
Jeg plejer at tage en nål (over en lighter først, for at desinficere den) og lave hullet lidt større.
Derefter fingeren i noget citronsaft, og så gnide med fint salt.
Gentag proceduren så mange gange du gider, efter 30min plejer det ikke at gøre ondt mere.
Den ene jeg har i akvariet bevæger sig hurtigt, jeg havde sikret at den ikke sad hvor jeg skulle gøre rent, og pludselig var den der altså alligevel, 5 pigge på en finger! Det er en uge siden og har stadigt små mærker efter det.
De andre 10000 gange jeg har stukket mig, har der aldrig været noget efter
Broden består af kalk, og derfor skal der bruges noget syre til at opløse den med.
Jeg plejer at tage en nål (over en lighter først, for at desinficere den) og lave hullet lidt større.
Derefter fingeren i noget citronsaft, og så gnide med fint salt.
Gentag proceduren så mange gange du gider, efter 30min plejer det ikke at gøre ondt mere.
Den ene jeg har i akvariet bevæger sig hurtigt, jeg havde sikret at den ikke sad hvor jeg skulle gøre rent, og pludselig var den der altså alligevel, 5 pigge på en finger! Det er en uge siden og har stadigt små mærker efter det.
De andre 10000 gange jeg har stukket mig, har der aldrig været noget efter

- StarF
- Rev haj
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Geografisk sted: Støvring
har også hørt man kan bruge edike til at vaske sig med der hvor man er blevet stukket, det sku hjælpe.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Spidsen skal oløses. Og derti kan man bruge eddikesyre, det går lidt hurtigere end med almindeligt eddike. Citronsyre skulle også være ok.