Okay når jeg tester for ammonium bliver mit test vand helt mælkehvidt og bliver ved med at være det...
Er det meningen at vandet skal blive farvet i forhold til indhold af ammonium eller skal det blive mere klart så man kan se farverne igennem vandet?
Hjælp til salifert ammonium test
- mastou
- Rev haj
- Reactions: 0
- 20
- Postnummer: 8270 Højbjerg
- Geografisk sted: 8270 Højbjerg, Århus
Re: Hjælp til salifert ammonium test
Mit bliver også gråligt/hvidt, men jeg har altid regnet med at det skulle blive guligt hvis der var noget ammonium...(egentligt et træls testsæt - er ellers godt tilfreds med salifert's andre sæt).theomi skrev:Okay når jeg tester for ammonium bliver mit test vand helt mælkehvidt og bliver ved med at være det...
Er det meningen at vandet skal blive farvet i forhold til indhold af ammonium eller skal det blive mere klart så man kan se farverne igennem vandet?
/Magnus
-
- Sommerfugl fisk
- 18
- Postnummer: 6510 Gram
- Geografisk sted: Gram
Er også godt tilfreds med de andre, men den her forvirre mig lidt
-
- Rev haj
- 18
- Postnummer: 8340 Malling
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Malling (ASK)
HVis det er mælkehvidt er der intet galt. Det bliver testen så snart der er salt i
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
Jimmi Laursen
-
- Rev haj
- Reactions: 43
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 6950
Det kunne de da godt skrive på vejledningen. Blev lidt panisk, da jeg havde samme oplevelse. Testede så i mit osmosevand, hvor den var vandklar - så jeg troede, der var noget galt, men da fisk og koraller ikke så ud til at lide nogen nød, besluttede jeg at ignorere det.
Jerslev
Jerslev
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo