Palet eller kofisk
- Bosse
- Dragefisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Geografisk sted: Aalborg
Re: Palet eller kofisk
nej og nej. De bliver for store med tiden.
Nyt akvarie, opdateres snarest med billeder
viewtopic.php?f=93&t=21670&p=226186#p226186
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Nåååh... jeg har nu set et par paletter, der vel nærmest kan betegnes "tiny". Disse kunne nok godt, i en begrænset periode, gå i et RSM.
Kunsten er nok at vurdere, hvornår den bliver for stor og derfor skal videre
Koen ville jeg, af flere grunde, holde mig fra.
/Kim
Kunsten er nok at vurdere, hvornår den bliver for stor og derfor skal videre

Koen ville jeg, af flere grunde, holde mig fra.
/Kim
- Hvidtfeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: 5240 Odense
Havde en palet i et RSM. Men den var osse rimlig lille. Men den er kommet over i et større akvarie hvor den vokser som bare pokker!
Akvarie på 250 L i opstarts fasen!
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2791 Dragør
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Dragør, Amager
havde også en palet i mit RSM, det gik da ganske fint... den var lille og voksede heldigvis ikke så stærkt... men efter den er kommet i en større balje så vokser den som bare pokker... tror den er vokset et par centimeter eller 3 på 5 måneder.
Kofisk kunne jeg godt forestille mig i et RSM. De vokser ikke særlig hurtigt samt ikke er så svømme-plads krævende. Har kun positive erfaringer med kofisk, det er helt klart den fisk i baljen med mest personlighed
Kofisk kunne jeg godt forestille mig i et RSM. De vokser ikke særlig hurtigt samt ikke er så svømme-plads krævende. Har kun positive erfaringer med kofisk, det er helt klart den fisk i baljen med mest personlighed
... intet vand i stuen for tiden ...
- foxtrot
- Foxface
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: esbjerg
jeg kender en som har både en palet og en gul kirug i et red sea akvarie og det går skide godt så go for it.
og det med plads krav har jeg nævnt før, hvor mange har det antal liter vand deres fis egentlig kræver.
hvidbrystet kirug mindst 1000L vand
naso op til 2000L vand
og palet 1200L vand
hvis jeg kan se at min fisk trives er jeg glad.
hvis en fisk ikk trives stiller den sig bare i et hjørne og venter på at der måske kommer lidt foder, den blir træls i farve osv.
og det med plads krav har jeg nævnt før, hvor mange har det antal liter vand deres fis egentlig kræver.
hvidbrystet kirug mindst 1000L vand
naso op til 2000L vand
og palet 1200L vand
hvis jeg kan se at min fisk trives er jeg glad.
hvis en fisk ikk trives stiller den sig bare i et hjørne og venter på at der måske kommer lidt foder, den blir træls i farve osv.
-
- Søstjerne
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 1000-1499 København K
Okay 1000 tak for alle svarene 

- Bosse
- Dragefisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Geografisk sted: Aalborg
Så kan man jo diskutere om det faktum at fisken ikke vokser særligt godt fordi den har lidt plads, er fordi den trives? Jeg tror det næppe. Anyways der er altid delte meninger og folk kan jo gøre som de vil, fisken siger jo ingenting og folk gør jo som det passer dem alligevel.
Nyt akvarie, opdateres snarest med billeder
-
- Søstjerne
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 1000-1499 København K
Tror jeg spør når jeg tar ind i byen (Esbjerg) næste gang... men hvad kan i ellers anbefale i et Red Sea Max?
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: Odense NØ
Klovne: ja Chromis: nej Fordi Chromis er glade for at svømme, havde 3 stk i et RSM og efter et par måneder så de noget sølle ud, men skal love for at de blev glade da de fik mere plads (hvis fisk altså kan blive glade)
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
- Dezon
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7400 Herning
- Geografisk sted: Herning
kan det ikke være lige som en malle?? at den vokser sig til den størelse som passer til akvariet er og hvis den bliver dommineret vokser den lidt mere
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det du skriver der, er en gang vrøvl.Dezon skrev:kan det ikke være lige som en malle?? at den vokser sig til den størelse som passer til akvariet er og hvis den bliver dommineret vokser den lidt mere
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Ikke helt, fiskeurin indeholder en væksthæmmer så hvis væksthæmmer findes i tilstrækkelig koncentration i akvariet vil det påvirke fiskens vækst.Det du skriver der, er en gang vrøvl.
Skulle være en måde for fiskene at undgå "overbefolkning" på...
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Nu skrev jeg det lige inden jeg skulle ud af døren og på arbejde.
Det som jeg mener og ved er noget vrøvl, er at hvis fisken bliver domineret, vokser den en smule mere.
Men da vi jo har perfekt vand i vores akvarier, det er jo da ihvertfald det som folk påstår, er der heller ikke de vækstbegrænsende homoner i vandet. Burde de i ovrigt ikke blive fjernet af skummeren??
Jeg havde besøg af en biolog for nogle år siden og han fortalte at han gerne kunne få en ørred op i fuldvoksen størrelse i en 30 liters akvarie, hvis blot vandkvaliteten var god nok.
Så den med at fisken kun vokser til en pasende størrelse i akvariet duer heller ikke helt.
Det som jeg mener og ved er noget vrøvl, er at hvis fisken bliver domineret, vokser den en smule mere.
Men da vi jo har perfekt vand i vores akvarier, det er jo da ihvertfald det som folk påstår, er der heller ikke de vækstbegrænsende homoner i vandet. Burde de i ovrigt ikke blive fjernet af skummeren??
Jeg havde besøg af en biolog for nogle år siden og han fortalte at han gerne kunne få en ørred op i fuldvoksen størrelse i en 30 liters akvarie, hvis blot vandkvaliteten var god nok.
Så den med at fisken kun vokser til en pasende størrelse i akvariet duer heller ikke helt.
- Dezon
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7400 Herning
- Geografisk sted: Herning
ok, tror der er lige så mange synspunkter og fiduser og meninger som der er at spille billiard på hos de forskellige værtshuse, eller terninger for den sags skyld, men da jeg havde nogle snegle spiser blev den ene ca5 cm og den anden ca 10, men da den store døede voksede den anden sig stor.. Er det så bare tilfælde når det er sket andre steder osse??
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Det som sker er at der i vandet sker en ophobning af væksthæmmende homon, og når den som så udkiller homonet ikke er i akvariet længere, så vokser den næste op.
Den gang jeg havde en malawifabrik, så jeg jo med stort set hvert kuld, at der var et par stykker der tog teten, og voksede hurtigere end de andre, tog jeg så de største fra, var der så nogle nye der voksede op.
Iøvrigt var det, det omvendte du skrev i dit oprindelige indlæg, at en der blev domineret voksede.
Den gang jeg havde en malawifabrik, så jeg jo med stort set hvert kuld, at der var et par stykker der tog teten, og voksede hurtigere end de andre, tog jeg så de største fra, var der så nogle nye der voksede op.
Iøvrigt var det, det omvendte du skrev i dit oprindelige indlæg, at en der blev domineret voksede.