Akvariemøbel i vatter

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
nyberg
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
20
Postnummer: 8362 Hørning
Geografisk sted: Danmark

Akvariemøbel i vatter

Indlæg af nyberg »

Er der nogen, der har et godt tip til, hvordan man får et akvariemøbel i vatter? Møblet har ikke justerbare ben, men blot en stor bundplade.

Jeg har engnang hørt nogen nævne, at man kan klodse det op med pap. Men om dette er den bedste metode, eller om der er ting, man bør være opmærksom er jeg i tvivl om. :?
AllanH
Reactions:

Indlæg af AllanH »

jeg har mit akvarie i kælderen, og der er gulvet bestemt ikke lige, jeg skulle sågar hæve det mere end 1 Cm i den ene side, så jeg har bare skåret nogen lister der passer under, akvarie bunden danner så en luftkile hele vejen hen, og den fyldte jeg ud med nogen små trælister jeg fandt..
Jesperp
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
20
Postnummer: 2200 København N
Geografisk sted: Nørrebro, Danmark

Indlæg af Jesperp »

Hej,

Jeg havde også et vatter problem i min gamle lejlighed.
Jeg løste det på den hårde måde med 3 cm selvnivellerende cement i en 5 cm høj ramme. Møblet blev sænket ned i rammen, som var lavet af samme materiale som møblet og man kunne slet ikke se indgrebet.
Det er selvfølge en meget omfattende løsning, men jeg havde også 1-1.5 cm fald i begge retninger.

Men hvis jeg ikke havde haft fald i 2 retninger havde jeg nok ikke gjort noget ned det. Der skal meget fald til for end der opstår problemer.

Jesper
nyberg
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
20

Indlæg af nyberg »

Det er som sådan heller ikke faldet contra glassets styrke jeg er nervøs for, så længe det holdes plant. Men der vil være et fald på ca. 1 cm fra bagside til forside. Og eftersom overløbet sidder i bagerste halvdel, frygter jeg mest, at vandstanden bliver lige lovlig høj langs forruden.
AllanH
Reactions:

Indlæg af AllanH »

ahh.. det tør jeg ikke sige noget om, det har jeg ikke oplevet.. er det meget det er ude af vatter ?
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Du kan nok godt klodse det op med tagpap !
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
nyberg
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
20

Indlæg af nyberg »

AllanH skrev:ahh.. det tør jeg ikke sige noget om, det har jeg ikke oplevet.. er det meget det er ude af vatter ?
Ca 1 cm. fra for- til bagkant.
AllanH
Reactions:

Indlæg af AllanH »

okay.. :S mit var 1 cm lavere i højre side, og når det er på langs vil jeg da tro det er lidt nemmere at have med at gøre, end når det er den vej du døjer med :(
Brugeravatar
gozar
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hillerød

Indlæg af gozar »

jeg har samme problem. Der er ca 2 cm til akvariekanten på bagsiden og ca 4mm på fronten.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Er det ikke lidt skræmmende at have akvariet til at stå sådan ?? Jeg ville da frygte at det tippede :D
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
Brugeravatar
gozar
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hillerød

Indlæg af gozar »

nej det er ikke noget problem. Det lyder af mere end det egentlig er. Vand er enormt god til at fordele sig jævnt over en overflade, derfor ser man den store forskel.

Det kan selvfølgelig også bare være mig der er blevet så "skæv" af at bor i en lejlighed med skæve gulve, at jeg ikke lægger mærke tiil det. :shock:
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"