hvilken fjender har muslinger...? kan danebrogs rejer gå i levende muslinger..? min nye musling ca. 1uge gammel. var faldet eller skubbet ned fra stenen hvor den sad. Da jeg opdagede der lå muslingen i sandet og rejerne var i gang....
Håber der er nogen der kan hjælpe...
MVH. Dan
Dannebrogsrejer slår ikke muslinger ihjel, men de spiser dem gerne hvis de af en eller anden grund dør, mine rejer har haft fest på muslinger 2 gange. Det er desværre også de 2 muslinger jeg har haft Ved ikke hvad de er døde af, men har ikke haft dem mere end en uge hver gang.
det er godtnok underligt. jeg foder både med flage foder, "pille foder", frost foder og plangton. mine værdier er ok. muslingen fik godt med lys og cirkulation...
2*klovn, 1*gul pallet, 1*hugo, 1*pudssefisk, 1*mandarin, 1*gylte "kender ikke arten. ned den er meget aktiv"(farve grøn), 2*dannebrog, det er vist det..
gylter kan godt være din muslings fjende. Jeg var nød til og fjerne min gylte fra akvariet for den kunne ikke lade mine muslinger være den bed sig lige fast i siden på muslingen for og kaste den rundtså den kunne komme til neden fra
jeg har også problmer med mine muslinger for tiden... Den anden dag så jeg en orm-agtig ting komme ud fra mine levende sten som var igang nede ved foden af muslingen. muslingen har nu tabt noget af foden og ser ikke for godt ud. Kan det være dem der slår mine muslinger ihjel ???
Hilsen Martin Solberg
215 L. med 45 L. sump 90 l. Shin mao til et par fløjlsklovne. Når de engang kommer hjem.