Ozon
- Bosse
- Dragefisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Geografisk sted: Aalborg
Ozon
Er det muligt at tilslutte ozon til en luftfødet skummer og ikke en nålehjulsskummer, som "trækker" ozonen gennem ozonanlægget?
Nyt akvarie, opdateres snarest med billeder
viewtopic.php?f=93&t=21670&p=226186#p226186
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Nordborg
- Kontakt:
Re: Ozon
Ja, den skal bare sidde mellem skummer og pumpe
Med venlig hilsen
Reeflife
http://www.reeflife.dk
info@reeflife.dk
MSN: reeflife@live.dk
--------------------------------------------------------
Altid frisk med et godt tilbud.
Reeflife
http://www.reeflife.dk
info@reeflife.dk
MSN: reeflife@live.dk
--------------------------------------------------------
Altid frisk med et godt tilbud.
- Bosse
- Dragefisk
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Geografisk sted: Aalborg
super tak for det. går ud fra det er en slange til hver, hvis det er en sander vi snakker om
Nyt akvarie, opdateres snarest med billeder
- thyme
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
Der skal vel bare gå en slange fra pumpen til indgangen på ozonisatoren, og fra ozonisatoren til luftstenen.
Jeg har fået en billig ozonisator, problemet med den er at den har en indbygget luftpumpe. så den er ikke lige sådan at komme på, på samme måde. Med mindre jeg skiller den ad og laver lidt DIY.
Jeg har tidligere haft en særskilt luftsten i skummeren til ozonet, men det er jo langt fra optimalt. Den forringer flowet da skummere er bygget til en enkelt sten, og på den måde kommer der mere luft i skummeren når ozonet kører så den ikke længere skummer optimalt.
Jeg tænkte om man ikke bare kunne komme luftpumpen i en kasse (der er den faktisk i forvejen for at mindske larm.)
I og med at pumpen ligger i en lille kasse, så skaber den jo et negativt tryk og suger luft ind i kassen.
Kan man så ikke bare lade ozonisatoren puste ozon ind i kassen og dermed blive suget ind i luftpumpen.
Så længe at luftpumpen suger mere luft end ozonisatoren puster må der jo stadig være et negativt tryk og dermed intet ozon der undslipper luftpumpen.
Hvad syntes i?
Jeg har fået en billig ozonisator, problemet med den er at den har en indbygget luftpumpe. så den er ikke lige sådan at komme på, på samme måde. Med mindre jeg skiller den ad og laver lidt DIY.
Jeg har tidligere haft en særskilt luftsten i skummeren til ozonet, men det er jo langt fra optimalt. Den forringer flowet da skummere er bygget til en enkelt sten, og på den måde kommer der mere luft i skummeren når ozonet kører så den ikke længere skummer optimalt.
Jeg tænkte om man ikke bare kunne komme luftpumpen i en kasse (der er den faktisk i forvejen for at mindske larm.)
I og med at pumpen ligger i en lille kasse, så skaber den jo et negativt tryk og suger luft ind i kassen.
Kan man så ikke bare lade ozonisatoren puste ozon ind i kassen og dermed blive suget ind i luftpumpen.
Så længe at luftpumpen suger mere luft end ozonisatoren puster må der jo stadig være et negativt tryk og dermed intet ozon der undslipper luftpumpen.
Hvad syntes i?