Caulerpa taxifolia og refugium
- sejeulki
- Dragefisk
- Reactions: 0
- 17
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Geografisk sted: Aalborg
Caulerpa taxifolia og refugium
Hvordan sætter I jeres Caulerpa alger 'fast'? Man vil vel gerne undgå, at de forlader refugiumet og kommer hen til retur-kammeret. Placere i det i sandet - hvis ja hvordan får I det til at sidde fast? Har også set nogle har dem i en plastik skål, men igen hvordan er man sikker på de ikke ryger i retur-pumpen. Vil meget gerne se nogle billeder af refugiumer og hører om erfaringer.
-
- Rev haj
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
Re: Caulerpa taxifolia og refugium
jeg har blot en bobbelfælde mellem refugium og returkammer.
Mine står i en lille bajle og sidder fast på stumper af levende sten. De gror lynhurtigt fast, man kan eventuelt lige holde dem på plads med en elastik.. Jeg placerede bare stenene oven på dem.
Her er et billede:

Mine står i en lille bajle og sidder fast på stumper af levende sten. De gror lynhurtigt fast, man kan eventuelt lige holde dem på plads med en elastik.. Jeg placerede bare stenene oven på dem.
Her er et billede:
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions: 2
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Jeg har også bare et overløb som adskiller refugiet for retur-pumpen.
Jeg har lagt sand i bunden af mit refugie samt nogle LS, algerne sætter sig fast herpå
Jeg har lagt sand i bunden af mit refugie samt nogle LS, algerne sætter sig fast herpå

- sejeulki
- Dragefisk
- 17
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Geografisk sted: Aalborg
Så har jeg fået planet lidt alger...- tænkte jeg også lige måtte vise mit eget refugium. Hvilke dyr har I i jeres? Ved Hougaard har en søhest, men de kræver vel et større refugium (mit er vel omkring de 60L).
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions: 2
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Jeg har på nyværende tidspunkt ikke andet gående end mit søpindsvin, men har haft et par ynglende Kauderiér gående i et par år med stor succes. Refugiet indholder ca. 100 liter vand.