skummer den ordentligt
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2008
skummer den ordentligt
hej jeg ved ikke rigtigt om min skummer køre som den skal, som i kan se på billed så skummer den skum op over kanten i koppen så der til sidst kommer noget meget grumset vand i koppen, for mig virker det rigtigt, men syntes jeg har læst at der ikke må være vand i koppen??
hvor tit renser/tømmer i jeres
syntes også jeg har vildt mange alger (det har kun kørt i 2 uger) men er det normalt og hva skal jeg gøre ved det når det er.. hvornår mener i jeg kan smide eremitkrebs og Turbosnegle og hva der ellers er af algespisere i.
mine vædiger
No3 2,5 - fylder hver dag ca to litter på direkte fra hanen der ligger på 0 - 2,5
no2 0 - 0,5
ph 8,4
alk 1,7 - 2,8
hvor tit renser/tømmer i jeres
syntes også jeg har vildt mange alger (det har kun kørt i 2 uger) men er det normalt og hva skal jeg gøre ved det når det er.. hvornår mener i jeg kan smide eremitkrebs og Turbosnegle og hva der ellers er af algespisere i.
mine vædiger
No3 2,5 - fylder hver dag ca to litter på direkte fra hanen der ligger på 0 - 2,5
no2 0 - 0,5
ph 8,4
alk 1,7 - 2,8
- Vedhæftede filer
-
- DSC00734.JPG (59.26 KiB) Vist 1026 gange
-
- DSC00741.JPG (72.05 KiB) Vist 1026 gange
-
- DSC00739.JPG (81.36 KiB) Vist 1026 gange
- thyme
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
Re: skummer den ordentligt
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
hej thyme.. ok hvor mange snegle og eremitter mener du jeg skal smide i og vil de kunne gøre nogen støre betydning...
hvilke eremitter mener du er bedst?? og er det kun i kbh man kan få fat i dem.. (venter på at kim bliver færdig med butikken i præstå)
hvilke eremitter mener du er bedst?? og er det kun i kbh man kan få fat i dem.. (venter på at kim bliver færdig med butikken i præstå)
- thyme
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Århus V
- Kontakt:
- martin
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2700 Brønshøj
- Geografisk sted: Brønshøj
Klovnen har nogle små eremitter hjemme, de har mørkebrune ben med blå striber samt orange antenner. De er glimrende og skulle ikke blive ret store.
Algerne bør du ikke gøre andet ved end at høste dem når de bliver lange nok. Hvis du smider en søhare i til at tage dem med så opnår du kun at algerne bliver spist men næringen er stadig til stede i akvariet.
Algerne bør du ikke gøre andet ved end at høste dem når de bliver lange nok. Hvis du smider en søhare i til at tage dem med så opnår du kun at algerne bliver spist men næringen er stadig til stede i akvariet.
/martin
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
hej martin næringen er vel mit no3, og det bliver lavere og lavere men du mener jeg skal rive de grønne trådalger af, men hva så med brunalgerne og hele bunden?? det var der jeg tænkte 3-4 eremitter og 3-4 Turbosnegle også en Søhare kunne gøre en forskel
- martin
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2700 Brønshøj
- Geografisk sted: Brønshøj
Jeg ville nøjes med snegle og eremitter, søharen vil du alligevel ikke kunne holde gang i i længden.
No3'en er måden du kan se næringen på, og ja den bliver stille og roligt lavere. Ved at tage det du kan hjælper du selv lidt til, jeg er godt klar over at du ikke kan tage det hele. Men du kan hjælpe.
No3'en er måden du kan se næringen på, og ja den bliver stille og roligt lavere. Ved at tage det du kan hjælper du selv lidt til, jeg er godt klar over at du ikke kan tage det hele. Men du kan hjælpe.
/martin
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
ok takker for svarne