Lille akvarie
- christiantt
- Rev haj
- Reactions: 0
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Silkeborg
Lille akvarie
Jeg skal have startet et 54 liters akvarie op til koraller og rejer. Akvariet har jeg allerede, der skal dog lige skal laves et overløb i.
Men hvilken skummer skal jeg vælge?? Det bliver enten Berlin Airlift 60 eller 90. Og hvilken luftpumpe skal jeg vælge der til??
Og hvad med returpumpe?? For den skal vel ikke være så vild?? f.eks. en AS NEW-JET PUMP??
Jeg skal også have fundet noget til at holde calcium oppe. Kan jeg bruge dette: http://korallen.dk/product.asp?product= ... b=4&page=1 ??
Men hvilken skummer skal jeg vælge?? Det bliver enten Berlin Airlift 60 eller 90. Og hvilken luftpumpe skal jeg vælge der til??
Og hvad med returpumpe?? For den skal vel ikke være så vild?? f.eks. en AS NEW-JET PUMP??
Jeg skal også have fundet noget til at holde calcium oppe. Kan jeg bruge dette: http://korallen.dk/product.asp?product= ... b=4&page=1 ??
- Per A
- Rev haj
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hvidovre
Re: Lille akvarie
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
-
- Naso kirurg
- 18
- Postnummer: 2200 København N
- Geografisk sted: nørrebro
jeg har et akvarie magen til...køre med airlift 60 og en luftpumpe på ca 200 liter....til retur i overløbet har jeg en lille tunze der giver 300 l/t, tror den hedder mini.
har prøvet nogle forskellige luftpumper, men sytes de larmer meget...så har nu fået anbefalet og bestilt en "aquamedic mistral" den er lidt dyrere men skulle dermed også være bedre
har prøvet nogle forskellige luftpumper, men sytes de larmer meget...så har nu fået anbefalet og bestilt en "aquamedic mistral" den er lidt dyrere men skulle dermed også være bedre
210 liter 70Bx60Dx50H, Skimz Monzter SM121, Maxspect Razor 120, Tunze 6015/6025mod
- christiantt
- Rev haj
- 18
Tjaa, jeg havde også overvejet at lade være med at putte skummer på, men så skal der vel skiftes vand rimelig tit, så de "dårlige" stoffer der ikke bliver fjernet af skummeren, kommer væk fra vandet??
- DDT2
- Rev haj
- 18
- Postnummer: 4190 Munke Bjergby
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Syd- og Vestjælland
vil sige nu har jeg selv 2 små akvarier (45'liters og 27'liters) og begge har jeg kun hængefiltewr på og extra pumpe sat til
og de køre altså fint nok 

- christiantt
- Rev haj
- 18
Jeg syntes bare at det er mange penge at bruge, på "ingenting"... Der burde kunne fåes noget pulver til samme pris, men hvor der bare ville blive 10 gange så meget når det blev blandet op med osmosevand.Hougaard skrev:Til de små akvarier bruger jeg:
http://korallen.dk/product.asp?product= ... b=4&page=1
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions: 3
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
Det kan da godt være, men jeg syntes nu den der er dejlig nem, der er kun én flaske og man giver bare lige et dryp eller to hver dag - Men igen, jeg betaler gerne for at det skal være nemt.christiantt skrev:Jeg syntes bare at det er mange penge at bruge, på "ingenting"... Der burde kunne fåes noget pulver til samme pris, men hvor der bare ville blive 10 gange så meget når det blev blandet op med osmosevand.