Tung lyskasse
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 8362 Hørning
- Geografisk sted: Danmark
Tung lyskasse
Igennem Geis Aquarien har jeg fået lavet en lyskasse, som skal placeres oven på mit akvarie, når jeg flytter i ny lejelighed. Kassen er lidt af en tung fætter. Jeg vil gætte på, at den vejer omkring 40 kg.
Mit akvarie er et 576 l WOHA med 12 mm glas. Er der nogen, der har erfaringer med eller viden om, om sådan en kasse bliver for tung til at hvile på kanterne af akvariet? Eller bør jeg overveje at montere nogle støttebeslag?
Mit akvarie er et 576 l WOHA med 12 mm glas. Er der nogen, der har erfaringer med eller viden om, om sådan en kasse bliver for tung til at hvile på kanterne af akvariet? Eller bør jeg overveje at montere nogle støttebeslag?
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 8362 Hørning
- Geografisk sted: Danmark
Jeg vil tro, at den er lavet i MDF lige som resten af møblet.
Jeg har også overvejet at lave skrue nogle vinkelbeslag op på væggen på begge sider af akvariet. Tanken er, at de skal holde kassen ca. 1 mm højere oppe end den ellers vil hvile.
Andre gode forslag er velkomne. Men allerhelst ville jeg da gerne være fri at at lave noget, hvis jeg kunnne være sikker på, at glasset ville holde
Billederne viser hele møblet (lyskasse og underskab) imens det stod til midlertidig opbevaring ude hos min mor
Jeg har også overvejet at lave skrue nogle vinkelbeslag op på væggen på begge sider af akvariet. Tanken er, at de skal holde kassen ca. 1 mm højere oppe end den ellers vil hvile.
Andre gode forslag er velkomne. Men allerhelst ville jeg da gerne være fri at at lave noget, hvis jeg kunnne være sikker på, at glasset ville holde
Billederne viser hele møblet (lyskasse og underskab) imens det stod til midlertidig opbevaring ude hos min mor

- Vedhæftede filer
-
- PA190005.JPG (39.36 KiB) Vist 1171 gange
-
- PA190008.JPG (35.34 KiB) Vist 1171 gange
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Jeg vil tro at du sagtens kan lade den hvile på akvariet. 40 Kg fordelt på de mange meter glaskant skulle ikke være noget problem !
Men det er MIN personlige mening og ikke en beregning
Men det er MIN personlige mening og ikke en beregning

Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen