Hjælp mig med nogle nemme koraller...
-
- Foxface
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2860 Søborg
- Saltvand siden?: 2008
Hjælp mig med nogle nemme koraller...
Hej jeg er ny i saltvand og jeg mangler nogle koraller (gerne nemme) jeg mangler også en koral der kan stå i meget kraftig strøm. Håber i vil hjælpe mig.
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Silkeborg
Re: Hjælp mig med nogle nemme koraller...
De fleste blødkoraller er nemme koraller.
En koral der kan stå i kraftig strøm, det er f.eks. acropora. Men den er ikke en "begynder"koral, så den ville jeg ikke købe. Har du ikke mulighed for at rette vandstrålen i en anden retning, så der ikke kommer direkte cirkulation på det sted korallen skal stå??
En koral der kan stå i kraftig strøm, det er f.eks. acropora. Men den er ikke en "begynder"koral, så den ville jeg ikke købe. Har du ikke mulighed for at rette vandstrålen i en anden retning, så der ikke kommer direkte cirkulation på det sted korallen skal stå??
-
- Foxface
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2860 Søborg
- Saltvand siden?: 2008
Nej det kan ikke lige lade sig gøre men ellers tak for den hurtige respons...
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
christiantt skrev:De fleste blødkoraller er nemme koraller.
En Acropora bryder sig bestemt ikke om at stå lige midt i en kraftig vandstrøm. Den vil blive totalt barberet i løbet af et døgns tid.
Den kan godt lide en god vekslende cirkulation, men aldrig direkte.