Sarcophyton.
- bio
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7323 Give
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Givskud
- Kontakt:
Sarcophyton.
Hej.
Min Sarcophyton folder sig ikke rigtig ud, kan den få for meget lys? Den står rimelig højt i akvariet, men jeg har jo kun 150 watt HQI... De andre koraller, både bløde stenkoraller, ser fine ud, og jeg kan kun måle en lidt for høj nitrat værdi, ellers fejler mine værdier ikke noget...
Min Sarcophyton folder sig ikke rigtig ud, kan den få for meget lys? Den står rimelig højt i akvariet, men jeg har jo kun 150 watt HQI... De andre koraller, både bløde stenkoraller, ser fine ud, og jeg kan kun måle en lidt for høj nitrat værdi, ellers fejler mine værdier ikke noget...
Mvh Lasse
Biolog, Nordic Reef
Biolog, Nordic Reef
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5320 Agedrup
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: 5320 agedrup (tæt på odense)
Re: Sarcophyton.
hvor lang tid har du haft den?
hvor tæt står den på hqi´en?
hvor tæt står den på hqi´en?
- bio
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Jeg har vel haft den i 14 dage, eller sådan noget. Den står ca. 15 cm. under overfladen, og HQI´en hænger ca. 30 cm. over overfladen... Jeg har tænkt på om det kunne være fordi den er ved at vænne sig til det nye lys, og derfor skifter slimlag. Det har mange af mine andre blødkoraller gjort lige efter de er kommet i akvariet, men jeg synes bare ikke rigtig der sker noget...
Mvh Lasse
Biolog, Nordic Reef
Biolog, Nordic Reef
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5320 Agedrup
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: 5320 agedrup (tæt på odense)
Jeg ville starte med at sætte den længere ned og giv den noget tid inden du flytter den opad
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Geografisk sted: København Ø
Sarcs folder sig nogen gange sammen.. Der kan gå et par dage inden de titter frem igen.. Sålænge den ser frisk ud vil jeg ikke bekymre mig.
Jeg har haft Sarc til at stå alt fra 15 til 50cm fra 250W HQI uden at opleve nogle problemer. Dog skal siges de ikke har stået mere end en månedstid tæt på HQI'en og nu står de begge på bunden af akvariet..
/Henrik
Jeg har haft Sarc til at stå alt fra 15 til 50cm fra 250W HQI uden at opleve nogle problemer. Dog skal siges de ikke har stået mere end en månedstid tæt på HQI'en og nu står de begge på bunden af akvariet..
/Henrik
- bio
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Kontakt:
Den folder sig ud og krøller sig sammen, men den stikker ikke rigtig polypperne ud...
Mvh Lasse
Biolog, Nordic Reef
Biolog, Nordic Reef