Nyt Akvariprojekt med løbende opdatering
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Se det var da en helt anden pris!! Så er det bare at læne sig tilbage og vente!
De sten skal du nok lige lade ligge på et beton gulv i nogle timer!! for ellers skal du nok regne med at der er flere krabber og mantiser i akvariet end godt er. Hørte engang at Thomas havde fået 500 kg tror jeg det var hjem, og der blev noget der lignede ½ spand af krabber og andet uønsket i akvariet.
De sten skal du nok lige lade ligge på et beton gulv i nogle timer!! for ellers skal du nok regne med at der er flere krabber og mantiser i akvariet end godt er. Hørte engang at Thomas havde fået 500 kg tror jeg det var hjem, og der blev noget der lignede ½ spand af krabber og andet uønsket i akvariet.
Syntes du skal se de sten inden du køber dem, levende sten fra kenya er som regel store flade havefliser, uden nogen form for huller.
MEGET kedelige, men MEGET friske, har prøvet at pakke en kasse op, hvor der lå en levende fisk i.
Syntes helt klart du skal gå efter sten fra indonesien, de vejer også meget mindre fordi de er så porøse.
Du kan se et par billeder af hans sten her. http://www.koralsiden.dk/Kenya%20sten/index.html
MEGET kedelige, men MEGET friske, har prøvet at pakke en kasse op, hvor der lå en levende fisk i.
Syntes helt klart du skal gå efter sten fra indonesien, de vejer også meget mindre fordi de er så porøse.
Du kan se et par billeder af hans sten her. http://www.koralsiden.dk/Kenya%20sten/index.html
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Hehe jeg vil nu helst ikke hænge nogle ud men den pris jeg fik ved TropeAkvarier i Silkeborg i sin tid var også helt helt vild - vi snakker 3-4 gange den pris jeg endte med at betale ved Woha !!
Og ja sten fra Afrika skulle være de mest kedelige af slagsen som andre også har snakket om. Har dog aldrig selv fået derfra men sten fra østen skulle være langt bedre !
Og ja sten fra Afrika skulle være de mest kedelige af slagsen som andre også har snakket om. Har dog aldrig selv fået derfra men sten fra østen skulle være langt bedre !
Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Der er jo også lige en anden vinkel med hensyn til levende sten.
Nogle sten er utroligt massive, og andre er meget porøse, således at man får rigtigt meget mere for pengene, med de porøse end de massive, selvom prisen på de massive er en del mindre.
For os har det jo stor betydning, at stenene er så lette og fyldige som det overhovedet er muligt, og så selvom prisen er noget højere.
Nogle sten er utroligt massive, og andre er meget porøse, således at man får rigtigt meget mere for pengene, med de porøse end de massive, selvom prisen på de massive er en del mindre.
For os har det jo stor betydning, at stenene er så lette og fyldige som det overhovedet er muligt, og så selvom prisen er noget højere.
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Lige mine ord ;DCarsten skrev:Der er jo også lige en anden vinkel med hensyn til levende sten.
Mvh
Brian
[/center]
Brian

- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Det ser rigtig godt ud Carsten - det er bare ligesom at der mangler noget i midten mellem de 2 stream pumper....lol...
Hvordan ser det ud med baljen - hvornår vil den blive leveret ??
Hvordan ser det ud med baljen - hvornår vil den blive leveret ??
Mvh
Brian
[/center]
Brian

- capo
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet

Forsiden på reolen skal bygges med låger og males og så er der en del PVC der skal bygges endnu
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4600 Køge
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Strøby egede
- capo
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 20
Teknikskab
Billede af teknikskabet
- Vedhæftede filer
-
- Carsten's Akvarie 042.jpg (27.56 KiB) Vist 1442 gange
- capo
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 20
Ja hvorfor ikke, selvfølgelig er de ligeglade med de sidder påCarsten skrev:Hvorfor ikke blot få fat i noget koralsand, og bruge det til fæste for algerne?? De er hammerende ligeglad med hvad de sidder fast i/på.

Ang. sten er jeg kommet meget i tvivl, men har snakket med stubbes far idag pr. telefon. Han er meget glad for de 2 kasser han har købt i esbjerg. Der var utroligt meget liv på dem masser af softkoraller , alger og polypper, men som han sagde var de utrolig flade.
Prisen for stenede er reduceret til 45kr/kg når man køber hele kasser hvilket er meget billig, men jeg har også set levende sten fra andre fangsteder med masser af liv.
Jeg ved ikke rigtigt, men undersøger sagen.
Ang. bundlag har i nogen her i jylland som sælger "hvidt" sand?
Køb meget gerne fiji pink eller carib sea aragonite sugar size til dit akvarie, de er hvidt og meget meget fint, så det ser kanon ud. Undgå groft grus og sand der ikke er egnet (sand kan indeholde/bestå af alt muligt usundt) - groft sand er heller ikke brugbart for mange bunddyr (sand søtjerner for eks).
Levende skal det nok blive når du smider sten i. Det levende sand jeg har set man kan købe ser ikke specielt levende ud, der er nok nogle bakterier måske, men ingen større dyr eller orme ser det ud til. Jeg tror de poser kan ligge for længe, eller er der andre der har erfaring med det?
Få evt. en håndfuld sand fra et etableret akvarie.
Levende skal det nok blive når du smider sten i. Det levende sand jeg har set man kan købe ser ikke specielt levende ud, der er nok nogle bakterier måske, men ingen større dyr eller orme ser det ud til. Jeg tror de poser kan ligge for længe, eller er der andre der har erfaring med det?
Få evt. en håndfuld sand fra et etableret akvarie.
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Nå Carsten skal vi snart se nogle billeder med lidt indhold fra baljen.... Du går jo sikkert ikke stadig væk rundt med udelukkende vand i systemet 
Og vil du forresten have en omgang levende sand fra min balje af til at pode din egen så sig bare til !

Og vil du forresten have en omgang levende sand fra min balje af til at pode din egen så sig bare til !
Mvh
Brian
[/center]
Brian

-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5210 Odense NV
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Fyn
glæder mig meget til at se hvordan selve akvariet ser ud nu.
Dit "redskabsskur" ser rigtig velorganiseret ud. Flot stil på så lidt plads!
Dit "redskabsskur" ser rigtig velorganiseret ud. Flot stil på så lidt plads!
retro baljen 2023: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=96905