Jeg er i den fase hvor jeg overvejer at købe et 325L saltvandsakvarium,jeg er helt ny i faget og vil derfor være sikker på det er det rigtige jeg gør,efter det er bekostelig affære at begive sig ind på.Der er nok nogen der vil sige jeg skal starte op med et mindre,men når jeg gør det er det 100% og så vil jeg hurtigt fortryde at jeg købte et lille et.Jeg vil købe alt fra nyt,er der nogen der kan gi et bud på hvad sådan noget vil koste,fra jeg starter til der er fisk i??,ved godt det bliver et ca. beløb.Jeg har hørt et akvarie bruger meget strøm,er det korrekt??Er her nogen i Kbh der har et saltvandsakvarium jeg kan se og få en masse info. hvordan det fungerer teknisk og hvad der kræves??
På forhånd tak Kim
Hjælp
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Re: Hjælp
Prisen afhænger af størrelsen. jo større akvarie, jo større gear. Og udstyret er også i mange forskellige prislejer. Men et 300-400 liters med nyt kvalitetsudstyr, så skal du nok regne med 10.000 - 15.000 kr. Men det er også afhængigt af hvad du vil have i det. Skal det være stenkoraller, så skal du ud og have noget andet udstyr end hvis det blot er fisk og blødkoraller.
Strøm, ja det kræver da noget. Igen, det er afhængigt af hvad du skal have i. Blødkoraller kræver ikke meget lys, mens stenkoraller og SPS i særdeleshed kræver meget lys.
Så som du nok kan læse, så er det faktisk ikke nemt at give et bud på hvad det vil koste.
Strøm, ja det kræver da noget. Igen, det er afhængigt af hvad du skal have i. Blødkoraller kræver ikke meget lys, mens stenkoraller og SPS i særdeleshed kræver meget lys.
Så som du nok kan læse, så er det faktisk ikke nemt at give et bud på hvad det vil koste.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421