Alloha,
Sad lige og tænkte på, hvor levende mine levende sten i virkeligheden er - eller rettere burde være?
Jeg har læst et par steder, at man i opstarten kan se livet pible frem etc. Det eneste jeg har set er brune, grøne og smukke kalkalger. Ingen orme, anden form for vækst, lopper, pods you name it... nothing, zip, nadda...
Er det normalt? Bør man 'låne' en levende sten fra et etableret akvarie for at få lidt liv i baljen eller hvad kan man gøre?
Hvor levende er levende sten?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
Re: Hvor levende er levende sten?
Prøv at kigge med en lille lygte når det er mørkt..
Men ellers så begyndte jeg først og se meget liv fra stenene da algefaserne var ved at være ovre.
Så hvis de kommer direkte fra f.eks. klovnfisken eller et kørende akvarie så er der med sikkerhed liv i dem,
/Henrik
Men ellers så begyndte jeg først og se meget liv fra stenene da algefaserne var ved at være ovre.
Så hvis de kommer direkte fra f.eks. klovnfisken eller et kørende akvarie så er der med sikkerhed liv i dem,
/Henrik
Ok, tålmodighed er stadig en dyd i denne hobby, hehe 
Når du siger 'algefaserne var ved at være ovre', hvordan kunne du helt konkret se det? Ligenu har jeg en blanding af brune alger med et par lidt grå/lyse grøne totter øverst. Derudover er der flere kalkalger der kigger frem forskellige steder. Bundlaget er tyndt hvidt sand, der tydeligvis også er algeramt (brun/grønt lag).

Når du siger 'algefaserne var ved at være ovre', hvordan kunne du helt konkret se det? Ligenu har jeg en blanding af brune alger med et par lidt grå/lyse grøne totter øverst. Derudover er der flere kalkalger der kigger frem forskellige steder. Bundlaget er tyndt hvidt sand, der tydeligvis også er algeramt (brun/grønt lag).
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
Algefasen er ved at være ovre når der kun er grønne alger tilbage og de ikke kommer tilbage når du plukker dem..
/Henrik
/Henrik