Hjælp...
-
- Foxface
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2860 Søborg
- Saltvand siden?: 2008
Hjælp...
Mine snegle og hugo har klaret brun algerne de er næsten væk nu, men nu er der kommet grønne alger det er sådan nogle der er lige til et skrave af ruden men så er de der bare igen dagen efter. der er ca. 10 timers lys på om dagen og der er ikke direkte sol på så hvorfor kommer de nu og hvad kan jeg gøre for at blive fri for dem. På forhånd tak...
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense NØ
Re: Hjælp...
Vente bare vente, men det er gode tegn de grønne skal afløse de brune, det er en del af processen.
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
-
- Foxface
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2860 Søborg
- Saltvand siden?: 2008
Hjælper det ikke at skifte vand
- krebs36
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 3480 Fredensborg
- Geografisk sted: Fredensborg -Nordsjælland
Hejsa.
Man skal lige huske, at i nogle tilfælde, hvis der bruges vandhane vand, kan det også hurtigt fremme de grønne alger mere end bare den naturlige algefase.(sådan er det her i min kommune) Det er dog ikke i alle kommuner, at vandet indeholder meget Nitrat og silikat, der også giver grønalger. (Men ved jo ikke om du bruger dette, eller osmosevand?) - Ellers kan du teste dit vand, og se.
Men ellers nej, man kan ikke bare skifte vand, for at undgå de grønne alger.
Og de bliver for det meste meget langhårede, men går væk igen efter noget tid (uger).
Man kan så også skaffe den berømte Sø-hare til at hjælpe til med at få minimeret algemåtterne der kommer, og holde det nede.
Den er yderst effektiv!!!.
(men husk den laver store "pøller", og sviner dermed ret meget og hæver derfor nitraten.) Så man skal være efter den med "møjgreven".... ha ha. Burde nok mere hedde en SØ-KO istedet for... ha ha ha..
God fornøjelse.
Mvh Kim
Man skal lige huske, at i nogle tilfælde, hvis der bruges vandhane vand, kan det også hurtigt fremme de grønne alger mere end bare den naturlige algefase.(sådan er det her i min kommune) Det er dog ikke i alle kommuner, at vandet indeholder meget Nitrat og silikat, der også giver grønalger. (Men ved jo ikke om du bruger dette, eller osmosevand?) - Ellers kan du teste dit vand, og se.
Men ellers nej, man kan ikke bare skifte vand, for at undgå de grønne alger.

Man kan så også skaffe den berømte Sø-hare til at hjælpe til med at få minimeret algemåtterne der kommer, og holde det nede.

(men husk den laver store "pøller", og sviner dermed ret meget og hæver derfor nitraten.) Så man skal være efter den med "møjgreven".... ha ha. Burde nok mere hedde en SØ-KO istedet for... ha ha ha..

God fornøjelse.
Mvh Kim

Nu med kun 160L vand, og LED lys.