200 liter og 60 liter sump og alt det andet + 112 liter samt et 60 liters børnehave og en 3*60 liters reol for opdræt der også en balje til Søheste ca 100 liter
Hvidtfeldt skrev:Ser godt ud! Har lige talt og det er 26 dage siden jeg fandt ud af mine havde unger i munden. Men har ikk noget jeg kan bruge som pindsvin.
Hvidtfeldt jeg har brugt grov plastik filter (vat).Der gået ca. 1 måned og de ligner jo fulstændig forældrene på en prik.
Der ca. pt 7 stk. og der flere i skuffen.
Forventer at bruge cyclops .
Solberg
Det var en erstatning for et pindgris der blev brugt filter matriale.
Når jeg finder ud af det med fotos så kommer der nogen her i forumet..
mvh. Tom
200 liter og 60 liter sump og alt det andet + 112 liter samt et 60 liters børnehave og en 3*60 liters reol for opdræt der også en balje til Søheste ca 100 liter
solberg skrev:hvad er det for noget med den pindgris ???
Det er fordi det er kardinalens naturlige adfærd at "puste" ungerne ud mellem piggene på en pindgris. På den måde minimeres tab, da andre fisk ikke kan komme til at æde dem.
Jeg har set alt fra neglebørster til tandstikker i koral-klister benyttet. Plastik-tingen dér er ny for mig.
Nolan det var det eneste jeg lige havde ved hånden
mvh. Tom
3. dagen med unger .
Fik dem desværre fjernet forsent fra det store akvarie så der er kun 3 tilbage men de spiser så til gengæld lystig af de frosne cyclops de får severet.
mvh. Tom
Helena skrev:Det er bare verdens hurtigste fisk når den ser et net
Det er lidt den følelse jeg står med, hver gang jeg skal fange en fisk
Selv den sløveste fisk bliver superhurtig, så snart den opdager det er dén man prøver at fange.
Du tager bare alle stenene op, så går det snildt Ej pjat det er næsten umuligt, vi har et par gange haft held med en fiskefælde. Med et net skal du være meget meget heldig
Fiske fælde kan anbefales. Har fanget månefisk, gylte, kauderni, hugo, palet, gul kirug og chromisser men en fiske fælde. Har sat min ned om natten så den var der når de stod op. For ellers var de alt for bange for den. Og så fisken yndlings mad ned i og meget tålmodighed.
Hvidtfeldt skrev:Fiske fælde kan anbefales. Har fanget månefisk, gylte, kauderni, hugo, palet, gul kirug og chromisser men en fiske fælde. Har sat min ned om natten så den var der når de stod op. For ellers var de alt for bange for den. Og så fisken yndlings mad ned i og meget tålmodighed.
Men du fanger ikke en kauderni i fælden med æg i munden på den måde
mvh. Tom
Nej kan osse gøre mig lidt sur
Min kauderni står med dem rigtige langt ud i muden lige nu. Kan se dem bevæge sig inde i hans mund. Kan ikk vare mere end 12 timer nu. Har dog fanget en lille unge der sluppet ud
Ja de spiser cyclops , jeg har kun 3 tilbage og det er nok min egen fejl.
Vil prøve at lave friske artemia .
mvh. Tom
Har jeg osse hørt at de skulle være helt ville med. Mere end cyclops.
Har fanget mine i løbet af aftenen. Og sat den op i sådan en lille kasse her : http://www.akvarieudstyr.dk/database/vi ... uktID=2308
De er godt nok søde og de ligner deres forældre helt præcis.
Har lige fundet en unge i mit overløb, kroppen er ca 7cm. De går tit med unger, men har aldrig gjort noget ved dem.
Tror den for lov at hygge sig der til den er stor nok, ser jo ud til at den finder noget at spise.