Aquabee rasler.

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
mkr
Reactions:

Aquabee rasler.

Indlæg af mkr »

Min Aquabee pumpe på min deltec skummer er begyndt at rasle (en lys raslende lyd).. nogen der har haft/løst det problem?

Jeg tænkte det måske kunne være akslet der var slidt eller sat til af et eller andet?
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Det er helt sikkert din rotor. Prøv at skille din pumpe af og se om hullet i rotoren ikke er blevet lidt ovalt i det istedet for rund. Så begynder det nemlig at larme en del ! Det er desuden almen slitage :)

Har selv prøvet det på min kalkreaktor(også Deltec/AquaBee)
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
mkr
Reactions:

Indlæg af mkr »

Ok.. kan man købe løsdele hvis det er? (det er garanteret det, da det lyder som slitage)
Brugeravatar
thomas_w
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
21
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Frederiksberg C

Indlæg af thomas_w »

Man kan sagtens købe løsdele til pumperne, men prøv at skil pumpen ad og se om der er tale om slidtage eller den bare er tilkalket. Hvis problemet er kalkdannelser, så afkalk pumpen - derved spares der også lidt i strømforbrug og pumpens levetid forbedres :wink:

Thomas
Med venlig hilsen

Thomas
mkr
Reactions:

Indlæg af mkr »

Ok.. tror lige jeg skiller den ad i weekenden... :)
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
21
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Vil da lige tilføje at hvis man kommer ud for dette problem med slit rotor i en AquaBee pumpe, som sidder i forbindelse med en kalkreaktor og derved et lidt mere krads miljø, kan jeg henvise til denne tråd - http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=28

Brug den rigtige rotor/aksel det rigtige sted !
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
mkr
Reactions:

Indlæg af mkr »

Der var en smule slam og kalk der var lige til at fjerne, så den var heldigvis ikke slidt. Nu er den som ny igen. :)
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"