Skal have lavet 2 huller i mit akvarie
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Geografisk sted: 9000 Aalborg
Skal have lavet 2 huller i mit akvarie
Hej.
Jeg skal have boret 2 huller i bunden af mit akvarie. Har prøvet at ringe til 10 glarmestre i Aalborg, og der er ingen der kan når det er i bunden. Hva gør man så? Jeg er vel ikke den eneste der vil have huller i bunden?
Håber der er nogen der kan hjælpe.
Mvh Bjarke
Jeg skal have boret 2 huller i bunden af mit akvarie. Har prøvet at ringe til 10 glarmestre i Aalborg, og der er ingen der kan når det er i bunden. Hva gør man så? Jeg er vel ikke den eneste der vil have huller i bunden?
Håber der er nogen der kan hjælpe.
Mvh Bjarke
- -Bagger-
- Dragefisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 7400 Herning
Re: Skal have lavet 2 huller i mit akvarie
Du kan ta ned til Gunnars glas her i Holstebro, han har noget gammelt udstyr som kan klare det fra bunden af.. og oven i købet til en håndøre.. 

Open mind for a different view..
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
Det sku da så være hvis der ikke var en tættere på Aalborg, men tak.
Bjarke
Bjarke
- Martin01
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Aalborg
Jeg har et glasbor du kan låne. Jeg har selv boret i mit men jeg kan ikke garantere at det går godt. Luk øjnene, kryds fingre og bor 

-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2791 Dragør
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Dragør, Amager
masser af køling på, lad boret stille og rolig tygge sig igennem (ikke presse for meget) så skal det da nok gå med et ordentlig glasbor
... intet vand i stuen for tiden ...
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
Er det sådan et diamantbor, eller hvad?
Hullerne skal være 34-35mm i diameter, kan du klare det?
Bjarke
Hullerne skal være 34-35mm i diameter, kan du klare det?
Bjarke
- TorbenC
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 6760 Ribe
Hvorfor kan de ikke når det er bunden? De kan vel bare bore udefra og ind istedet ?
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
De siger at de skal bore fra hver side, og at de så ikke kan komme til inde i akvariet?
Bjarke
Bjarke
- Martin01
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 18
- Postnummer: Ikke angivet
Borene er 35 mm. De er købt på ebay i Hong Kong så jeg ved ikke om man kan sige, at det er kvalitet men de virkede for mig. Det er en slags diamantbor (men jeg tvivler på, at det er rigtig diamantstøv der sidder på dem).
[album]2631[/album]
[album]2633[/album]
[album]2632[/album]
Problemet med glarmestre er, at de ikke vil tage ansvaret for, hvis glasset flækker, hvilket er forståeligt.
[album]2631[/album]
[album]2633[/album]
[album]2632[/album]
Problemet med glarmestre er, at de ikke vil tage ansvaret for, hvis glasset flækker, hvilket er forståeligt.
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
Hmm... jamen det kan da godt være det er det jeg skal prøve så. Bare ikke så fedt at stå med et akvarie uden bund. Jeg prøver lige at ringe ud til Styr på dyr, og ser hvad de siger og hvis de ikke lige kan komme på noget bedre, så vil jeg da gerne låne dit bor.
Kunne jeg måske også få lov at se din sump? Jeg er ikke helt sikker endnu, på hvordan jeg vil have indrettet min. Overvejer at lave 3 rum, et til ferskvandsreservoir, et til skummer, varmer og andre små ting, og et til en vandstandsmåler og pumpe til at sende vandet op i akvariet igen.
Bjarke
Kunne jeg måske også få lov at se din sump? Jeg er ikke helt sikker endnu, på hvordan jeg vil have indrettet min. Overvejer at lave 3 rum, et til ferskvandsreservoir, et til skummer, varmer og andre små ting, og et til en vandstandsmåler og pumpe til at sende vandet op i akvariet igen.
Bjarke
-
- Grøn Chromis
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9200 Aalborg SV
kommer selv fra aalborg og har snakkede med Styr på dyr om det samme. Da jeg snakkede med dem, kunne de ikke lave det! man det er selvfølgelig også længe siden jeg spurgte, kan være de kan nu....
forresten ved du hvor man kan købe sådan en vandstandsmåler og pumpe til automatisk vand påfyldning?
forresten ved du hvor man kan købe sådan en vandstandsmåler og pumpe til automatisk vand påfyldning?
650 balje med 130 sump, 2 x 250hqi og 2 x 54 T5, Cirkulation 21.000, 2x bubbel magus skummer. deltec509 nitratfiler
M.V.H
Dennis
M.V.H
Dennis
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
Carsten ude i Styr på dyr har lige fået sådan et diamantbor til 1400 kr, men han tør ikke selv bore endnu, men mon ikke han kender nogen der kan.
Jeg har bestilt sådan en vandstandsmåler i Styr på dyr, den koster 1200 + moms, og så skal der lige købes en pumpe, og den koster vel en 5-600 fra ny af?
Bjarke
Jeg har bestilt sådan en vandstandsmåler i Styr på dyr, den koster 1200 + moms, og så skal der lige købes en pumpe, og den koster vel en 5-600 fra ny af?
Bjarke
- TorbenC
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 6760 Ribe
Det kan nu sagtens bores fra en side.Bjarke40 skrev:De siger at de skal bore fra hver side, og at de så ikke kan komme til inde i akvariet?
Bjarke
Det er selvfølgelig pænere at bore fra begge sider = ingen grater, men der kommer jo alligevel en gennemføring på.
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
Vil bare lige skrive tak for hjælpen.
Jeg har fundet en glarmester i Brønderslev, der vil lave dem for 60 kr pr stk. Så det bliver nok enden på det.
Bjarke
Jeg har fundet en glarmester i Brønderslev, der vil lave dem for 60 kr pr stk. Så det bliver nok enden på det.
Bjarke
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6510 Gram
- Geografisk sted: Gram
1400 kr er da lidt pebret er det ikk... Har da læst guides hvor de gør det med en dremmel :OBjarke40 skrev:Carsten ude i Styr på dyr har lige fået sådan et diamantbor til 1400 kr, men han tør ikke selv bore endnu, men mon ikke han kender nogen der kan.
Bjarke
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 4100 Ringsted
- Saltvand siden?: 2006
Hvorfor ikke bare vende akvariet på hovedet, trække den ene ende ud over en kant og så bore fra neden, og bagefter fra toppen? Så kan alle glaremestre vel komme til?
Jeg forstår ikke hvorfor glaremestrene ikke vil tage ansvar for om akvariet revner? Kan en murer tillade sig at sige det samme, hvis han skal lave et hul til et vindue i en væg i huset? Svaret er vel nej.
Jeg forstår ikke hvorfor glaremestrene ikke vil tage ansvar for om akvariet revner? Kan en murer tillade sig at sige det samme, hvis han skal lave et hul til et vindue i en væg i huset? Svaret er vel nej.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Nu er mursten ikke helt så skrøbeligt at arbejde med som glas.
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 4100 Ringsted
- Saltvand siden?: 2006
Det jeg siger er bare, at det vel handler om at få håndværkeren til at tage ansvar for det arbejde han udfører. Ellers kunne jeg jo i princippet ligeså godt bore hullet for trådstarteren, tage 1000 kr. for det og sige: Det er dit eget ansvar hvis lortet revner, ikke mit!
Se, det giver jo ingen mening. SÅ lad håndværkeren tage ansvar for det arbejde der skal laves. De får trods alt penge for jobbet og hvis de ikke vil det, så ville jeg finde en anden håndværker der ikke løber fra risikoen.
Og så var der jo den historie forleden med ham manden der gik igang med at udgrave kælderen i huset, og hvor huset begyndte at hælde så kraftigt at politiet afspærrede de omkringstødende veje og man fik revet huset ned. Ak ja, mursten eller glas... Hvis han havde brugt en håndværker havde hans forsikring dækket skaderne på huset.
Se, det giver jo ingen mening. SÅ lad håndværkeren tage ansvar for det arbejde der skal laves. De får trods alt penge for jobbet og hvis de ikke vil det, så ville jeg finde en anden håndværker der ikke løber fra risikoen.
Og så var der jo den historie forleden med ham manden der gik igang med at udgrave kælderen i huset, og hvor huset begyndte at hælde så kraftigt at politiet afspærrede de omkringstødende veje og man fik revet huset ned. Ak ja, mursten eller glas... Hvis han havde brugt en håndværker havde hans forsikring dækket skaderne på huset.