Guppy i saltvand
- mipe
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Midtjylland
- Kontakt:
Guppy i saltvand
Er der nogen der har erfaring med at proppe guppyer i saltvand,
da jeg har nogle, som jeg gerne vil prøve at smide i akvariet som start/test fisk?
da jeg har nogle, som jeg gerne vil prøve at smide i akvariet som start/test fisk?
"It's not leaking - It's overflowing." (Citat: Homer Simpson)
- Celia
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4000 Roskilde
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 4000 Roskilde
Re: Guppy i saltvand
Ikke de guppyer du finder herhjemme, dem tror jeg ikke vil være gode de er ofte "udbrændte" men mollyer især sejlfinne mollyen trives ganske fint i både brakvand og direkte saltvand.
De vil ofte også formere sig i saltvand.
Venlig hilsen
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
- Hvidtfeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: 5240 Odense
Har en måne fisk der er 50/50 fersk og salt. Og den lever som om den har svømmet i salt hele livet (: Men desværre ingen erfaringer med gyppyer.
Akvarie på 250 L i opstarts fasen!
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
Gyppyer kan suk næsten leve i alt, Du skal bare give dem nogle timers tilvænging. men de lever ikke længe før der pælset og spist af saltvandsfisk.
Måne fisk triver ret godt i saltvad, futterhaus have en stime gånde engang der så ret fedt ud.
Måne fisk triver ret godt i saltvad, futterhaus have en stime gånde engang der så ret fedt ud.
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense NØ
Ja find noget en sejlfinne molly ikke kan klare, så vil jeg gerne se detCelia skrev:Ikke de guppyer du finder herhjemme, dem tror jeg ikke vil være gode de er ofte "udbrændte" men mollyer især sejlfinne mollyen trives ganske fint i både brakvand og direkte saltvand.

Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
hej jeg havde 1. gang 1. kæmpe imperator (den kostede 1200.kr. i 1977.) det var mange penge for 1. fisk den gang.
jeg fodrede den med ferskvands fisk gubier & mollyer.
mollyerne kunne godt overleve til de blev spist mens gubyerne som regl døde efter 1. par timer.
ps.
jeg boede på nørrebro dengang. & købte mine ferskvands fisk i 1. lille foretning som lå under højbanen. 1. dag spurgte indehaveren hvor stort 1. akv. jeg havde fordi jeg jævnligt kom & købte fisk hos ham - jeg svarede 1350.l. han blev imponeret & sagde at han aldrig havde set 1.akv. i den str.
men da jeg fortalte ham at de fisk som jeg købte hos ham var til saltvand & som levende foder vil han ikke sælge flere fisk til mig.
venligst-jan.
jeg fodrede den med ferskvands fisk gubier & mollyer.
mollyerne kunne godt overleve til de blev spist mens gubyerne som regl døde efter 1. par timer.
ps.
jeg boede på nørrebro dengang. & købte mine ferskvands fisk i 1. lille foretning som lå under højbanen. 1. dag spurgte indehaveren hvor stort 1. akv. jeg havde fordi jeg jævnligt kom & købte fisk hos ham - jeg svarede 1350.l. han blev imponeret & sagde at han aldrig havde set 1.akv. i den str.
men da jeg fortalte ham at de fisk som jeg købte hos ham var til saltvand & som levende foder vil han ikke sælge flere fisk til mig.
venligst-jan.
- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2500 Valby
- Kontakt:
Det kunne da meget meget sjovt at have en flok guppier gående hvis man havde et stort refugie.
- mipe
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Midtjylland
- Kontakt:
Nu har jeg det meste af idag prøvet at vende et par guppyer til vandet, det gik også fint lige indtil at jeg opdagede at min kamel reje havde snuppet en af dem.
Så det gik ikke men min reje fik da et gratis måltid.
Så det gik ikke men min reje fik da et gratis måltid.
"It's not leaking - It's overflowing." (Citat: Homer Simpson)
-
- Rev hummer
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: Århus
Jeg har haft et 54L med guppyer, som jeg konverterede til saltvand over længere tid. Jeg tilsatte lidt salt til akvariet dagligt, i en periode på ca 1 måned, til det korrekte saltindhold var nået.
Guppyerne trivedes fint et par måneder, men det ophørte brat, da jeg puttede et par kilo levende sten i baljen, som tilsyneladende var fyldt med lidt for mange parasitter, for det tog livet af samtligt fisk i løbet af to dage
Jeg havde også et par sorte mollyer med i projektet, men de holdte desværre ikke ligeså længe som guppyerne..
Guppyerne trivedes fint et par måneder, men det ophørte brat, da jeg puttede et par kilo levende sten i baljen, som tilsyneladende var fyldt med lidt for mange parasitter, for det tog livet af samtligt fisk i løbet af to dage

Jeg havde også et par sorte mollyer med i projektet, men de holdte desværre ikke ligeså længe som guppyerne..
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Geografisk sted: Fredericia
da jeg havde min forrige muræne, havde jeg en stamme af guppyer til at gå sammen med den i fuld styrke saltvand og de ynglede, der forsvandt da en enkelt eller to med jævne mellemrum når murænen var sulten, ellers har jeg haft både sejlfinnemolly og sort sphenops i ren saltvand
at en månefisk lever fint i saltvand er nu ikke så underligt da de rent faktisk kræver rent saltvand for at trives optimalt som voksne da de vandrer ud i havet, lidt det samme med argus fisk, som dog hurtigt kan omvendes til ferskvand igen
"AB" jeg tvivler nu lidt på at det skulle være parasitter, jeg tror nærmere at det er fordi de har ændret for hurtigt på vandets værdier
at en månefisk lever fint i saltvand er nu ikke så underligt da de rent faktisk kræver rent saltvand for at trives optimalt som voksne da de vandrer ud i havet, lidt det samme med argus fisk, som dog hurtigt kan omvendes til ferskvand igen
"AB" jeg tvivler nu lidt på at det skulle være parasitter, jeg tror nærmere at det er fordi de har ændret for hurtigt på vandets værdier
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
- Per A
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: Hvidovre
Mærkeligt som der er!
Det ene øjeblik er folk ved at kortslutte på 1. sal pga en diskussion om "klippe en kirugs kinve" og næste øjeblik står man i kø for at fortælle om brug af andre fisk som mad...........men der er nok ikke forbundet med ubehag at blive spist!?
Det ene øjeblik er folk ved at kortslutte på 1. sal pga en diskussion om "klippe en kirugs kinve" og næste øjeblik står man i kø for at fortælle om brug af andre fisk som mad...........men der er nok ikke forbundet med ubehag at blive spist!?
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
Følgende sælges:
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
det er da en underlig sammenligning, at fjerne knivene på en kirurg kan på ingen måde sammenlignes med at bruge levende fisk som foder, især ikke når fiskene har en størrelse der passer til de pågældende rovfisk
og grunden til dette er
1. fjernelse af skalpeller på en kirurg er ikke naturligt, og efter min mening unødvendigt
2. små fisk bliver spist af større fisk
og grunden til dette er
1. fjernelse af skalpeller på en kirurg er ikke naturligt, og efter min mening unødvendigt
Mvh. Brian
- Per A
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: Hvidovre
Det "underlige" er da at du ikke kan se det pardoksale i situationenMajaca skrev:det er da en underlig sammenligning, at fjerne knivene på en kirurg kan på ingen måde sammenlignes med at bruge levende fisk som foder, især ikke når fiskene har en størrelse der passer til de pågældende rovfisk
og grunden til dette er

Hilsen Per
Følgende sælges:
Følgende sælges:
- Brian C
- Rev haj
- Reactions:
- 17
nej det kan jeg ikke, det ene drejer sig om et kosmetisk indgreb, der er beregnet på at hindre en fisks naturlige adfærd, det andet drejer sig om en ganske naturlig ting at små fisk er bytte for større fisk, ergo har tingene intet med hinanden at gøre, og så behøver vi vist ikke køre mere i den
Mvh. Brian