Hvor meget kan en søstjerne klare?

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
neosmoelf
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet

Hvor meget kan en søstjerne klare?

Indlæg af neosmoelf »

Min nye sandsøstjerne er i nattens muml og mørke blevet overfaldet af tre eramitkrebs. Den har kun en arm tilbage, men den bevæger sig stadig.

Jeg har læst at en søstjerne kan klare at miste en arm, men hvad med fire? Så mit spørgsmål er, hvor meget kan den klare før den dør?

(og eramitkrebsene er røget ud)

Med venlig hilsen
Søren
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

En søstjerne kan være MEGET lang tid om at dø, om den vil gøre det i dette tilfælde har jeg ingen ide om, men hold et meget vågent øje med den. Lyder blot lidt underligt at alle 3 skulle have rottet sig sammen om at æde den samme nat. Den har ikke været svækket inden??
neosmoelf
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
20

Indlæg af neosmoelf »

Den har været i bajlen en uges tid. Efter et par dage blev den angrebet af nogle grønbenet eramitkrebs der tog dens ene ben. Eramitkrebsene røg ud. Da var der tre store og en lille tilbage.

Så jeg ved ikke om den har været svækket efter det første angreb. Den har bevæget sig meget, men jeg vil ikke aflive den, hvis den kan overleve. Men nu er der kun en lille eramitkrebs tilbage, for mine snegle forsvandt også lidt efter lidt.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Har du en sump?? Hvis ja, så smid den derned, og lad den komme sig, hvis den kan .
neosmoelf
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
20

Indlæg af neosmoelf »

Jeg har en sump, men der er ikke refugium - kun mørke og vand. Jeg har også smidt bøllerne ud, så jeg vil holde øje med om den overlever.
Brugeravatar
Christian
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
20
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: NORGE BERGEN

Indlæg af Christian »

Det har nok vært sjøstjernens helse som gjør at "bøllerne" angriper den, det har jeg selv opplevd en gang da jeg akklimatiserte noen snegler og sjøstjerner, to av elleve snegler blev angrebet innen et par minutter av flere "bøller", da de var fornøyet og matfatet var tomt så tok de for seg en sjøstjerne som var litt sen i svingerne, den blev delt broderlig, ingen andre dyr blev rørt og eremitterne gjør som de pleier å gjøre, de rydder opp alt som er og er ved at bli dårlig.
750liter 114liter sump2x250W HQI.14.5K Giesemann. Deltec-KM500.FR509.PF601.AP703.P1000A-SanderC100.IKS.TS48-MerlinFSBF.
Christian
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"