Meget aggressiv japaner kirug

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
vestergaard
Foxface
Foxface
Reactions:
17
Postnummer: 9560 Hadsund
Geografisk sted: Hadsund

Meget aggressiv japaner kirug

Indlæg af vestergaard »

hej folkens var lige i galten idag og hente lidt koraller og fisk. købte tre gule kiruger da prisen var helt i top :GO kom glad og stolt hjem med dem og får dem sat i. men midt i al min lykke ser jeg min japaner gå amok på dem og jave dem ind bag stenene. der sidder også en hvidbrystet kirug og gemmer sig i forvejen :G hvad pokker gør jeg ved ham "mike Tyson" japaneren. har prøvet at fange ham,men han ved godt hvad jeg er ude på hehe så væk er han. er jeg nødt til at få ham op og solgt eller kan en uges tid i sumpen få ham på andre tanker??
Mvh Morten.
Brugeravatar
Nielsen'sbilplejeAalborg
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9220 Aalborg Øst
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: aalborg

Re: Meget aggressiv japaner kirug

Indlæg af Nielsen'sbilplejeAalborg »

hvad er det for en japaner kirug .... og måske en pris på ham :GO
Foxface
Foxface
Reactions:
18
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: esbjerg

Indlæg af foxtrot »

japan kiruger er jo kendt for at være nogle rigtig bisser. ku forestille mig at det var den første der kom i din balje.
prøv at fange den og flyt rundt på stenene og sæt de gule i først, og japaneren til sidst.
det er en fed fisk at have
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Århus

Indlæg af MiksBiks »

Jeg har selv en liniatus der er helt brændt i hovedet på samme måde, jeg har ladet mig fortælle at hvis man klipper knivende af den med en skarp skævbider, så falder den til ro. Og du skal være sikker på at få roden med, ellers vokser de bare tilbage igen.

Skal se om jeg kan fange min her i påsken :)

Så en liniatus i onsdags der havde fået den behandling, den var stille og rolig og den havde gået i akvarie i 2-3år
Mvh Michael
Brugeravatar
Celia
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4000 Roskilde
Geografisk sted: 4000 Roskilde

Indlæg af Celia »

MiksBiks skrev:Jeg har selv en liniatus der er helt brændt i hovedet på samme måde, jeg har ladet mig fortælle at hvis man klipper knivende af den med en skarp skævbider, så falder den til ro. Og du skal være sikker på at få roden med, ellers vokser de bare tilbage igen.

Skal se om jeg kan fange min her i påsken :)

Så en liniatus i onsdags der havde fået den behandling, den var stille og rolig og den havde gået i akvarie i 2-3år
Jeg håber da seriøst at det er en aprilsnar det du har skrevet der !!!

At købe et dyr for derefter at fjerne det der gør dyret til det det er er sku da sygt. Magen til "gude-syge" skal man lede langt efter.

Alle ved på forhand at Japaner og Liniatus er blant de mest aggarsive fisk vi kan holde... hvis man ikke kan lide fisken for hvad den er så bør man finde sig en anden fisk.

Det er ligesom amerikanerne fjerne klør på katte og stemmebånd på hunde - Det er sjælent at jeg taget ordet "dyrplageri" i min mund, men her syntes jeg det er berettet. Føj !
Venlig hilsen
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17

Indlæg af MiksBiks »

Cecillia>>
Det er jeg kedaf at høre på den måde. Men jeg vil tage det til efterretning, og lade være med at gøre det.
Men da jeg hørte det ved en forhandler, og en der havde haft saltvand i meget lang tid troede jeg ikke det var så galt, de pågældene personer snakkede om det som var det noget man bare gjorde. De sagde at det var ikke anderledes end når man kapper kuglerne på en hund.

Og grunden til at jeg ville gøre det. var for at passe på mine fisk, så hverken liniatusen eller andre fisk ville få unødige skræmmer. Så det var på ingen måde for at udøve dyreplageri. Bare lige for at forklare at jeg gerne vil passe på mine fisk, og håber da heller ikke jeg bliver svinet til for noget jeg havde fået afvide andet sted.

Fortsat go påske :)
Mvh Michael
Brugeravatar
Celia
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4000 Roskilde
Geografisk sted: 4000 Roskilde

Indlæg af Celia »

MiksBiks skrev:Cecillia>>
Det er jeg kedaf at høre på den måde. Men jeg vil tage det til efterretning, og lade være med at gøre det.
Men da jeg hørte det ved en forhandler, og en der havde haft saltvand i meget lang tid troede jeg ikke det var så galt, de pågældene personer snakkede om det som var det noget man bare gjorde. De sagde at det var ikke anderledes end når man kapper kuglerne på en hund.

Og grunden til at jeg ville gøre det. var for at passe på mine fisk, så hverken liniatusen eller andre fisk ville få unødige skræmmer. Så det var på ingen måde for at udøve dyreplageri. Bare lige for at forklare at jeg gerne vil passe på mine fisk, og håber da heller ikke jeg bliver svinet til for noget jeg havde fået afvide andet sted.

Fortsat go påske :)
Du skal bestemt ikke svines til af mig ;) men jeg reagere altså meget voldsomt over sådan noget, men måske kunne det være et emne at tage op og se hvad andre siger til det.
Venlig hilsen
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17

Indlæg af MiksBiks »

Ok :biggrin:

Det kunne være jeg skulle prøve at gøre det, om ikke andet, så som du siger for at høre hvad de andre synes.
Mvh Michael
Brugeravatar
Chris2500DK
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 2500 Valby
Kontakt:

Indlæg af Chris2500DK »

Jeg er fuldstændig enig med Cecillia, hvis man ikke kan holde fisken uden at klippe dele af den skal man helt lade være.
Brugeravatar
boner
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
20
Postnummer: 8950 Ørsted
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: 8950 Ørsted

Indlæg af boner »

jeg vil anbefale at hvis man vil klippe kniven af sin kirugfisk er det bedst at lade dyrlægen ordne det under fuld bedøvelse :beer:
800 L , Lys: 6 x 50w LED, skummer:SKIMZ E-SERIES SK251 , 150 L sump, Cirkulation: 4 x Tunze 6095 med Tunze 7095 styring , "folk der bader i deres akvarie " SÅ LA DA VÆR
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"