Da jeg her til aften stod og lyste med en lygte forskellige steder nede i sumpen faldt jeg pludselig over den her nøgensnegl. Når den bevæger sig er den ultratynd og når den lægger sig stille på en sten falder den fuldstændig ind i stenens konturer og farver. Når den er på farten er den ca. 7 cm lang.
Ja, overrasket over jeg ikke selv tænkte samme tanke, tror det det var måden som den bevægede sig på, der med det samme fik mig til at tænke nøgensnegl.
Senest rettet af Hougaard ons 12. mar 2008 22:42, rettet i alt 1 gang.
Det var sgu også kun fordi lige netop det kapitel var i frisk erindring.
Men blæret nok du har "fået lov" at se den. Så vidt jeg kunne læse mig til, falder den så meget ind i sine omgivelser, at man stort set aldrig lægger mærke til, at de er der.
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
super tråd, så selv sådan en på et par cm i mit nano men den var så hurtigt væk at jeg ikke kunne få taget et billede og har aldrig set dem før så har derfor ikke kunne få id på den.
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
de der fladorme er meget facinerende og denne her MÅ I lige høre, for det er noget, der har moret mig ved disse dyr siden jeg var biologistuderende og hørte om det første gang. Der er faktisk en den af disse polyclade fladorme, der er rovdyr - der er jo ikke særligt mærkværdigt i sig selv, men en del af dem fanger deres bytte ved at stikke det ihjel med deres penis....! Det åbner jo helt nye perspektiver i vores tankegang, synes jeg
He, he....
Har lige afprøvet den på konen (ja ikke udførslen men oplysningen...). Hun var, at dømme udfra hendes ansigtsudtryk, ikke vildt imponeret over min viden på dette område.