Da jeg kom hjem fra ferie kunne jeg se, at min Balstomussa merleti var begyndt at formere sig ved at sætte "dråber" ud fra moderkorallen. I stil med når f.eks. en Plerogyra formerer sig.
Det underlige ved det er, at denne koral jo som bekendt vokser forgrenet - i stil med Caulastrea - og derfor undrer det mig egentligt at min formerer sig på denne måde.
Nogle der her gjort en lignende erfaring?
Jeg har også taget et par billeder af det, som jeg lægger op ved lejlighed.
Blastomussa reproduktion
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Re: Blastomussa reproduktion
Tag nu rigeligt af baljen med på de billederClaus skrev:Jeg har også taget et par billeder af det, som jeg lægger op ved lejlighed.

Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

Re: Blastomussa reproduktion
Har desværre kun mobiltelefon pt, da mit digitalkamera af mærkværdige årsager er afgået ved døden.Brian skrev:Tag nu rigeligt af baljen med på de billederClaus skrev:Jeg har også taget et par billeder af det, som jeg lægger op ved lejlighed.

Men så har man selvfølgelig en undskyldning for at tage ringe billeder...

Ok. Har set det hos B. wellsi, man aldrig hos B. merleti.Hougaard skrev:Øhhh.. næææ.. det er da helt normalt at blasto'er "drypper" aflæggere.jo som bekendt vokser forgrenet
Men rigtigt fedt at de trives hos dig
/Erik
Men fedt at se iøvrigt. Oplever en ret eksplosiv vækst på denne koral, så er lidt spændt på hvor længe den bliver ved med at sætte disse dråber.