har lige fået en ca. 50CM Zebra muræne og en 8CM (kun krop) Dragefisk i mit 450L akv.
Murænen har gået i akvarieudstyr i et stykke tid, hvor de har kunne få den til at tage blæksprutte, men intet andet..
Dragefisken er helt friskfanget, havde kun været i butikken nogle timer da jeg nappede den. Har fået ferskvands platyer til at give den levende, og den nappede da også 2 stk. igår et par timer efter den var kommet i baljen.
Men jeg kunne godt bruge lidt råd på hvordan jeg bedst kan tilvænne dragefisken til frost?.. Lige nu opfører den sig ret sky.. Den gemmer sig bag stenene og riffkeramikken stort set hele tiden. Satser på den blot skal tilvænne sig de nye omgivelser, for mener da at en dragefisk, for det meste svæver rundt i det fri?
Men har ikke lagt nogen slagplan for tilvænning til frostfoder. Den bliver bange for den tang jeg har, så kan heller ikke give den levende med den.. Så hvordan har i gjort?
Mht. Murænen, så har den ikke spist endnu, den har slet ikke været fremme endnu.. Den flytter sig lidt inde bag ved stenene, men ellers er den helt gemt.. Har smidt noget blæksprutte lige ned for snuden af den (kunne se den gennem huller i stenene), men den ville ikke røre det.. Men går ud fra at murænen selv vil begynde at titte hovedet frem når den engang bliver sulten?
Har ikke håndteret rovfisk før, så gode råd på alle områder er velkomne