Underlige ting i mit akvarie

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
jimmi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8340 Malling
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Malling (ASK)

Underlige ting i mit akvarie

Indlæg af jimmi »

Der har været nogle, efter min mening, lidt mærkelige opførsler i mit akvarie på det sidste.

1: Min klovnfisk er pludselig begynt at slås. Det ser ud til at den største af dem nu vil have begge anemoner, efter den ene anemone har valgt at placere sig tæt på den anden. Nu er den ene klovnfisk som sagt større end den anden så det ser ikke alt for godt ud. Den lille gemmer sig hele tiden. De kom i akvariet samtidig og var der ca samme størrelse.

2: Min dannebrogsrejer kommer aldrig frem mere! De var fremme hele tiden før i tiden, især hvis der var mad i baljen men det er stoppet brat. Jeg kan se den ene sidder det samme sted hele tiden, og har gjort det i ca. 14 dage.

3: Min ene bubbeltip anemone plejer at have store fyldige bobler mens der er lys på. Det er den holdt helt op med! Værdierne er som de plejer så der er ingen udsving i dem.

Nogle der har en forklaring/løsning på det? Specielt den lille klovnfisk skal nok have hjælp hvis ikke dem skal ende med bugen i vejret.
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
AstraRex
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

Indlæg af AstraRex »

Hej

Jeg har samme problem med mine klovn fisk.
Jeg har 2 stk og de er købt ved samme forhandler hvor de også gik i samme akvarie.
De kom i samme tid.

De begyndte at lave sådan nogle sjove ryste bevægelser når de var i nærheden af hinanden.
Men nu er den ene begyndt at gemme sig meget og den har mistet meget af sine farver.

Den anden er meget flot men er meget agrasiv over for den der har midstet farve.

Er der noget der kan forklare fænomenet.

Hilsen
Søren Rex
Brugeravatar
AndersBaun
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
17
Postnummer: 4220 Korsør
Geografisk sted: Korsør

Indlæg af AndersBaun »

mit umildbare gæt med hensyn til klovnefiskene er, at de sikkert er blevet til 2 hanner
Billede
jimmi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af jimmi »

mit umildbare gæt med hensyn til klovnefiskene er, at de sikkert er blevet til 2 hanner
Jep, eller 2 hunner. Men er der kun en udvej og skille sig af med den ene?
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
Stemus
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
18
Geografisk sted: Brønshøj Kbh.

Indlæg af Stemus »

Alle klovnefisk er født som hanner.
Så det er helt normalt at den ene vokser meget i forhold til den anden, da den stærkeste og mest dominerende bliver til en hun.
roneld
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
19

Indlæg af roneld »

køb 1. eller 2. klovnfisk mere så ender du med et godt par.
det er helt almendeligt adfærd & hvis du ønsker 1. par må du nok se i øjnene at det koster 1. klovn eller 2.
rejer er også teroteiale - når den har fundet 1. godt sted som pudse station bliver den normalt der. enten du kan se den eller ej. alt er helt normalt. din klovn mister farve når den streses.
venligst--jan.
jimmi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af jimmi »

Synes bare det er underligt at det kommer så pludseligt.

Jeg håber ikke de mister farve, de er lige så flotte!
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
Brugeravatar
K.E
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
20
Postnummer: 7000 Fredericia
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af K.E »

Jimmi...hvor stort er dit akv ?, tænke på om klovnefisken har mulighed for at svømme lidt væk fra den anden, så den undgår at blive total stresset
The sea, once it casts its spell, holds one in its net of wonder forever.
Jacques Cousteau
jimmi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af jimmi »

Hej K.E

Det er nok lidt knebent da det kun er 250L.

Den gemmer sig lige ved udløbet af returpumpen hvilket næppe afstresser den :roll: .

Den får lige et par dage og ellers mig jeg forsøge at fange den og forære den væk. Den er halvfed så den kan nok godt klare et par dage endnu. Den kiggede da også ud i går aftes men blev hurtigt jaget væk igen. Øvs det gik ellers lige så godt.
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
neve 1
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
17
Postnummer: 6933 Kibæk
Geografisk sted: kibæk

Indlæg af neve 1 »

din danebrogreje opførsel er helt nomal de laver en pudsestation og så må fikene komme til dem .jeg har to der deles om den samme hule og har haft dem i 3 månder(prøv at kikke ind i baljen med en lommelygte når det er mørkt) jeg kan hånfodre mine i dag :idea:
jimmi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af jimmi »

din danebrogreje opførsel er helt nomal de laver en pudsestation og så må fikene komme til dem
Det er bare underligt at de ikke har gjort sådan det første år? Men ok, de har vel bare fundet et sted de er glade for.

Er der ikke nogen der har en forklaring på at en anemone pludselig ikke længere vil puste sine bobler op!
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"