Fair nok.... Bryopsis eksempelvis lever glimrende i MEGET næringsfattigt vand - been there, tried that

/Kim
Nej fanme nej, langt vil jeg strække mig for akvariet, men hælde min dyrbare vodka i akvariet istedet for ned i mig, vil jeg spilme være ked afeg har haft denne eller en tilsvarende type alge i et par år i det ene af mine akvarier. Min er noget mere rød, i forhold til de billeder jeg har set.
Alle mine algeædende fisk elsker den, men kan ikke gnave den helt ned. Resultatet er at store dele af mine sten og glas er overfyldt med rødt "velour" (staves det sådan??, der er jo en tråd om ratstavgning Very Happy )
På et tidspunkt blev det jo diskuteret om der var hold i vodka metoden. Da jeg læser rigtigt meget på de tyske forums, hvor metoden er alm. anerkendt, steg jeg også på metoden. Stor var min forundring over at de røde alger allerede efter to uger var i tydelig krise. De gik simpelthen i opløsning.
Jeg fortsatte kuren en måneds tid, hvorefter de stort set var væk. Herefter begyndte der at komme udsagn om at metoden fik negativ effekt efter en periode, så jeg valgte at trappe ned. I dag er det røde velour tlbage, til stor glæde for mine kirurger og dværgkejsere. Akvaristen overvejer at købe et par flasker billig vodka i Netto...
Tja, har også søgt på forummet, og det eneste jeg kan finde er links til andre forummer hvor man skal læse 15 sider snik snak igennem.