Hjælp!!! Er der noget galt med min nye søhare???
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4220 Korsør
- Saltvand siden?: 2002
- Geografisk sted: Vestsjælland
Hjælp!!! Er der noget galt med min nye søhare???
Jeg har lige fået en søhare som susede rundt og spiste grønne trådalger de første to dage. Men de sidste par dage har den ligget helt stille under en sten. Og idag så jeg at den lå ude i sandet helt oppustet så den vælter/svæver rundt når mand skubber til den. Og så har den også to huller et i ryggen og et bag i. Disse to huller er nu blevet til en lang revne/åbning. Hva filen sker der for den??? Og kan den skade akvariet hvis den dør??? Håber nogen kan hjælpe!!!! 

- Vedhæftede filer
-
- søhare 1.JPG (85.49 KiB) Vist 1169 gange
-
- søhare 2.JPG (59.51 KiB) Vist 1169 gange
-
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2720 Vanløse
- Geografisk sted: København
Det tyder meget på, at den er ved at tage biletten. Det der med at den flyder rundt tyder ikke godt. Hvåber at der er andre, der har nogle erfaringer de vil øse af.
De er underlige de der søharer. Jeg havde en indtil for nylig. Den mosede rundt og så fin ud og så en dag var den helt væk og nu er jeg sikker på at den er død og er en del af det jeg ahr tømt ud af skummeren.
/Hans
De er underlige de der søharer. Jeg havde en indtil for nylig. Den mosede rundt og så fin ud og så en dag var den helt væk og nu er jeg sikker på at den er død og er en del af det jeg ahr tømt ud af skummeren.
/Hans
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Du må ikke holde den væk fra sit føde.
Den omsætter føden lynhurtigt og skal derfor stort set æde hele tiden. Mange har erfaret, at de kradser af næsten så snart der ikke er flere alger de kan æde. Det kan sagtens forklare, at den er mindre idag.
Jeg kommer lige til at tænke over det paradoks der nu er opstået
Du må ikke lade den ude af syne men samtidig skal den have lov at æde løs. Det er sgu nok ikke let. Jeg ville lade den æde og så forsøge at holde øje med, at den ikke "forsvinder".
Men ja - det er et "mystisk" dyr
/Kim
Den omsætter føden lynhurtigt og skal derfor stort set æde hele tiden. Mange har erfaret, at de kradser af næsten så snart der ikke er flere alger de kan æde. Det kan sagtens forklare, at den er mindre idag.
Jeg kommer lige til at tænke over det paradoks der nu er opstået

Du må ikke lade den ude af syne men samtidig skal den have lov at æde løs. Det er sgu nok ikke let. Jeg ville lade den æde og så forsøge at holde øje med, at den ikke "forsvinder".
Men ja - det er et "mystisk" dyr

/Kim
- Hvam
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
Og pisse grimMen ja - det er et "mystisk" dyr

Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4220 Korsør
- Saltvand siden?: 2002
- Geografisk sted: Vestsjælland
Næ det ved jeg heller ikke? Har nogle grønne trådalger så jeg vil jo ikke rigtig af med den. Men på den anden side så gider jeg jo heller ikke ha at den gør mere skade end gavn. Tror jeg giver den til i aften når der er nat belysning på. Og hvis den ikke har rørt på sig der så ryger den. Så må jeg bare se mig om efter en ny. Det bare lidt svært og skaffe når mand bor på bornholm!!! 

- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Hvis du har en pose aktivt kul klar, sker der ikke det vilde - udover lugten selvfølgelig.... - og så skal den selvfølgelig ikke ligge og rådne op i baljen.
Sø-pindsvin er også gode til alger... men de tager, i mange tilfælde, også kalkalger. Det kunne måske være en mulighed ?
Harerne er dog stadig nr. 1.
/Kim
Sø-pindsvin er også gode til alger... men de tager, i mange tilfælde, også kalkalger. Det kunne måske være en mulighed ?
Harerne er dog stadig nr. 1.
/Kim