Er ved at investerer i en Aquatronica og ser så at den kan lave styring af op til 3 pumper... Er der nogen her der benytter denne funktion? og evt kan fortælle lidt om hvordan det fung.
Hvis det blot er et spørgsmål om at tænde og slukke pumperne så er det vel ikke så smart da alle de pumper jeg har haft har sagt en kedelig lyd når de startes, hvad er jeres erfaring?
Ville det være meget bedre med en TUNZE pumpe og en controller? Og hvad er jeres erfaring med de alm gamle TUNZE vs de små "Pæne" nye?
Mvh Sonny
Aquatronica bølgestyring??
-
- Forhandler
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 1990
- Geografisk sted: 9000 Aalborg
Aquatronica bølgestyring??
Endelig med vand i stuen.... igen... igen. Og snart igen... Og så lige en gang til...
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4100 Ringsted
- Saltvand siden?: 2006
har 2 Tunze 6100 som hver giver 12000 l/t og en Tunze nano som giver 4500 l/t. Jeg synes de store er det hele værd, da de virkelig kan sætte skub i vandet. Samtidig har jeg dem koblet på en controller, så de skiftevis kan tænde og slukke. SKal dog lige siges, at de pt. kører i nogle plastik kar med kun levende sten. Men alt i alt er jeg vældig tilfreds. Da jeg kun havde nano'en alene i det ene plastik kar var der ikke tilstrækkelig cirkulation! Så ja, de er bestemt anbefalelsesværdige og controlleren med bølgefunktion ligeså.
hvis du snakker om de gamle tunze 6100'ere, så kan jeg kun sige
hvis du snakker om de gamle tunze 6100'ere, så kan jeg kun sige
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5000 Odense C
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense
Mine Tunze nanoer siger ikke en lyd.....personligt ville jeg bruge 2-3 af de kraftigste nannoer til bølgefunktionen.
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Det er bare on/off ja, så det er faktisk ikke rigtig noget værd! Så er det bedre at købe en rigtig multicontroller.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
-
- Forhandler
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 9000 Aalborg
- Saltvand siden?: 1990
- Geografisk sted: 9000 Aalborg
Ok, det vil altså sige at TUNZE pumper ikke larmer/hakker når de tilsluttes, fint nok! Men hvis bølgefunktionen i en Aquatronica kun er til/fra, bliver jeg jo nok nødt til at købe TUNZE computeren også!
Er der natsænkning i single controlleren? Syntes de er lidt dyre de pumper der kan styres, er det virkelig det værd?
Akv er kun 300 liter så vælger nok nano, de er heller ikke helt så grimme...
Mvh Sonny
Er der natsænkning i single controlleren? Syntes de er lidt dyre de pumper der kan styres, er det virkelig det værd?
Akv er kun 300 liter så vælger nok nano, de er heller ikke helt så grimme...
Mvh Sonny
Endelig med vand i stuen.... igen... igen. Og snart igen... Og så lige en gang til...