Hjælp til HQI
- bio
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7323 Give
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Givskud
- Kontakt:
Hjælp til HQI
Hej.
Glasset på min ny indkøbte HQI lampe sprang i dag da jeg prøvede at tænde den, mit spørgsmål er så om jeg kan bruge den uden glas, indtil jeg får købt et nyt glas? Det er en 150 watt, og akvariet er 60 cm. højt. Der står ingen koraller lige under lampen...
Glasset på min ny indkøbte HQI lampe sprang i dag da jeg prøvede at tænde den, mit spørgsmål er så om jeg kan bruge den uden glas, indtil jeg får købt et nyt glas? Det er en 150 watt, og akvariet er 60 cm. højt. Der står ingen koraller lige under lampen...
Mvh Lasse
Biolog, Nordic Reef
Biolog, Nordic Reef
- Hvidtfeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: 5240 Odense
Mener jeg ikk du kan. Pga. Det UV lyd den udsender. Men det var carsten der har en lille åbner sprække fordi glasset ikk lige sad ordenligt og de koraller der stod der hvor sprækken havde vist taget skade eller sådan noget. Kan ikk lige huske det hele 

Akvarie på 250 L i opstarts fasen!
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Om du kan bruge lampen, kommer helt an på hvilken slags pære der sidder i den.
Er det en pære med skruefatning, kan du godt bruge den uden beskyttelses glas.
Men er det en pære med stikfatning (rx7 og Fc2) må du endelig ikke tænde den over akvariet.
Som Hvidtfeldt skrev, så var jeg ude for at glasset havde forskubbet sig, så der var en sprække på ½ cm, og det var nok til at de koraller der stod under spærkken, blev brændt godt og grundigt.
Er det en pære med skruefatning, kan du godt bruge den uden beskyttelses glas.
Men er det en pære med stikfatning (rx7 og Fc2) må du endelig ikke tænde den over akvariet.
Som Hvidtfeldt skrev, så var jeg ude for at glasset havde forskubbet sig, så der var en sprække på ½ cm, og det var nok til at de koraller der stod under spærkken, blev brændt godt og grundigt.
- røntved
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9320 Hjallerup
- Geografisk sted: Klokkerholm-Hjallerup
- Kontakt:
godt mine koraller ikke viste det. jeg havde en reflektor og pære skruet op i lampen på mit gamle hjørne. der var slet ikke glas under. Det var osse en 150w.
http://www.mittlapp.dk
Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
- røntved
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9320 Hjallerup
- Geografisk sted: Klokkerholm-Hjallerup
- Kontakt:
Ja, du kan ikke få andet i 150watt
http://www.mittlapp.dk