Er det her normalt for en anemone???
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6920 Videbæk
- Geografisk sted: Videbæk
Er det her normalt for en anemone???
Købte denne røde anemone i fredags, da den skulle være go til klovnfisk.
Den sad fint weekenden over, men her de sidste par dage har den opført sig underligt. Ved godt de vandre rundt. Men den vælter bare rundt på siden og hovedet. Har prøvet at rejse den op igen, men det sker igen. Skal jeg bare lade den selv finde ud af det. Eller er det helt galt med den?
Den sad fint weekenden over, men her de sidste par dage har den opført sig underligt. Ved godt de vandre rundt. Men den vælter bare rundt på siden og hovedet. Har prøvet at rejse den op igen, men det sker igen. Skal jeg bare lade den selv finde ud af det. Eller er det helt galt med den?
M.Toft

- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Silkeborg
- AndersBaun
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4220 Korsør
- Geografisk sted: Korsør
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 17
Re: Er det her normalt for en anemone???
Nøj nu er jeg godt og grundig ved at være træt af min røde anemone. Den sidder et sted max 2 dage af gangen også ligger den bare og flyder rundt igen. Har prøvet af flere gange og slukke alt cirkulation i et par timer og lade den finde en plads. Men som regel ligger den og flyder rundt når jeg står op om morgenen. Er det fordi der for meget cirkulation i vandet? Har ekstra monteret cirkulation i form af en tunze nano stream 6025. Er der nogle som har gode svar og muligheder til hvad jeg kan gøre, så modtager jeg dem gerne
M.Toft

-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8900 Randers
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Randers
bare lad den väre ,og hold nallerne fra cirkulationen.
den skal nok finde et sted, når den vil .
sätter du den et sted ,og den ikk lige syntes at det er dens sted .
få flytter den sig bare igen .
det eneste du lige skal holde öje med, er at den ikke sätter sig fast i en pumpe .
men der ,hvor den sidder nu ,kunne blive dens sidde sted .
forholdene ser på billedet meget gunstige ud for en gode plads .
mvh snogen
det eneste du lige skal holde öje med, er at den ikke sätter sig fast i en pumpe .
mvh snogen
det er altså kun cobraer der vilde med blok fløjter....
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 17
Nu skriver du sætter sig fast i en pumpe, jeg har slukket for min tunze 6025, da utallige gange er endt ved den. Men heldigvis ikke har taget skade...snogen skrev:bare lad den väre ,og hold nallerne fra cirkulationen.
mvh snogen
M.Toft

-
- Rev hummer
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Odense, Fyn
Hejsa.
Du skal lade være med at slukke for cirkulationen. Når du slukker og anemoner sætter sig der hvor den finder passende, og du så tænder for cirkulationen igen så er det måske ikke det optimale sted for den, da forholdene har ændret, jvf. ingen cirkulation. Det er derfor vigtigt bare at give den god tid til at sætte sig fast et sted hvor forholdene for den er gode. Jeg har haft 2 anemoner, en jeg ikke lige kan huske navnet på, men den ligner din meget godt, og så en skrigende rød quadricolar som jeg har nu. De har begge vandret lidt rundt i starten men har nu fundet sig til rette.
hav tålmodighed, de skal nok sætte sig. Du kan evt. skærme for din pumpe hvis du er bange fr at den går i den.
mvh
Rasmus
Du skal lade være med at slukke for cirkulationen. Når du slukker og anemoner sætter sig der hvor den finder passende, og du så tænder for cirkulationen igen så er det måske ikke det optimale sted for den, da forholdene har ændret, jvf. ingen cirkulation. Det er derfor vigtigt bare at give den god tid til at sætte sig fast et sted hvor forholdene for den er gode. Jeg har haft 2 anemoner, en jeg ikke lige kan huske navnet på, men den ligner din meget godt, og så en skrigende rød quadricolar som jeg har nu. De har begge vandret lidt rundt i starten men har nu fundet sig til rette.
hav tålmodighed, de skal nok sætte sig. Du kan evt. skærme for din pumpe hvis du er bange fr at den går i den.
mvh
Rasmus
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Nordsjælland
Hvilken anemone er det?