Korallim
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Rødovre
Korallim
Hvad bruger i til at lime koraller fast på ls med?? har prøvet noget af det der `"modelervoks" med kan slet ikke få det til at holde..

-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Korallim
ThomasRødovre skrev:Hvad bruger i til at lime koraller fast på ls med?? har prøvet noget af det der `"modelervoks" med kan slet ikke få det til at holde..
Hvad er det du forsøger at lim fast og hvor stort er det??
Alle former for koralklæber fungerer ikke ret godt under vand.
Hvis det er et fragment du vil sætte fast på en sten, så tryk fragmentet ned i en klump klæber, og find et hul eller sprække at montere det i.
Husk at slukke for pumperne i ca 30 minutter.
En anden mulighed er at klæbe fragmentet fast til en sten og så finde en plads at kile stenen fast. Det er den metode jeg oftest har brugt.
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Jeg synes ikke der er nogle af de 2-komponents korallim, der er på markedet, der er særligt anvendelige eftersom de ingen limende effekt har. De størkner bare.
Superlim fra AquaConnect er derimod rigtig lim, der klistrer relativt godt. Det størkner på 20 sekunder, så hvis man kan holde hånden stille i 20 sekunder, sidder emnet fast som ønsket. Denne lim bruger jeg til at lime alt fra små fragmenter til store koraller fast med. Desudne ser man ikke limningen som man gør med 2-komponentstyperne.
Superlim fra AquaConnect er derimod rigtig lim, der klistrer relativt godt. Det størkner på 20 sekunder, så hvis man kan holde hånden stille i 20 sekunder, sidder emnet fast som ønsket. Denne lim bruger jeg til at lime alt fra små fragmenter til store koraller fast med. Desudne ser man ikke limningen som man gør med 2-komponentstyperne.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Også det har jeg prøvet. Men som så mange andre oplevede jeg at vedhæftningevnen ikke er imponerende på våde emner.
Men hvis man kommer en stor klat på og er meget hurtig, kan det dog lykkes.
Men hensyn til de 2 komponets klæber vi normalt bruger, så hjælper en opvarmning i microovn temmeligt meget på klæbe evnen. Men tilgæld bliver det så næsten umuligt at arbejde med på grund af varmen.
Men hvis man kommer en stor klat på og er meget hurtig, kan det dog lykkes.
Men hensyn til de 2 komponets klæber vi normalt bruger, så hjælper en opvarmning i microovn temmeligt meget på klæbe evnen. Men tilgæld bliver det så næsten umuligt at arbejde med på grund af varmen.
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 17
Jamen det er 2 ret små nye koraller jeg lige har købt, de sidder dog på nogle lidt store sten, cement eller hvad der nu er brugt, problemet er bare at jeg gerne vil sætte dem så de stikker lidt vandret ud fra en ls og der er ikke rigtig mulighed at kile dem fast der hvor jeg vil have dem, så jeg skal bruge noget der også kan hæfte lidt..Hvad er det du forsøger at lim fast og hvor stort er det??
Mads, du kender ikke tilfældigvis et godt sted at købe den lim der og prisen måske??:)
Ps kan man godt skære noget af de sten/cement som nye koraller sidder på, eller har de rødder eller sådan på dem??
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 17
Jamen det er 2 ret små nye koraller jeg lige har købt, de sidder dog på nogle lidt store sten, cement eller hvad der nu er brugt, problemet er bare at jeg gerne vil sætte dem så de stikker lidt vandret ud fra en ls og der er ikke rigtig mulighed at kile dem fast der hvor jeg vil have dem, så jeg skal bruge noget der også kan hæfte lidt..Hvad er det du forsøger at lim fast og hvor stort er det??
Mads, du kender ikke tilfældigvis et godt sted at købe den lim der og prisen måske??:)
Ps kan man godt skære noget af de sten/cement som nye koraller sidder på, eller har de rødder eller sådan på dem??
- peder
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 1974
- Geografisk sted: 8961 Allingåbro
Kan varmt anbefale Deltec's to komponent klæber!! suverænt den bedste jeg har prøvet.
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
"stå ej til søs lad de andre stå"
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Køber den Aquafair.de selv har når jeg alligevel køber balling og sovs til mit silikat filter. Det virker super både på sten og blødkoraller.
Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 18
- Geografisk sted: Hedehusene ved Roskilde