Montipora sp. laminar red
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
Montipora sp. laminar red
lige et par hurtige små spørgsmål om denne koral.
1: hvor meget lys kræver den
2: et stykke på min er blevet hvidt/gråt evt pga det stykke af den har fået lidt skygge, kan det få farve igen?
3: den er blevet meget mørkere i farven, går ud fra det er pga behandling imod cyano, det burde vel komme igen.
1: hvor meget lys kræver den
2: et stykke på min er blevet hvidt/gråt evt pga det stykke af den har fået lidt skygge, kan det få farve igen?
3: den er blevet meget mørkere i farven, går ud fra det er pga behandling imod cyano, det burde vel komme igen.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Lad os se et billed af den, for alle de der underlige amerikanske navne siger ikke ret meget.
Men jeg formoder at det er en M. foliosa eller capricornus
Den skal have lys men behøver ikke at stå lige under lampen.
Om det stykke kommer sig igen, er svært at svare på, fordi at enten kan vævet været dødt, så kommer der ingen farve, eller hvis det blot er blevet blegt på grund af manglende lys burde det komme sig igen.
angående farve, så er det meget svært om ikke umuligt at svare på, fordi korallens farve skyldes så mange variable faktorer.
Men generelt så bliver en koral mørkere, hvis der ikke er lys nok eller at der er for meget næring i vandet.
Men jeg formoder at det er en M. foliosa eller capricornus
Den skal have lys men behøver ikke at stå lige under lampen.
Om det stykke kommer sig igen, er svært at svare på, fordi at enten kan vævet været dødt, så kommer der ingen farve, eller hvis det blot er blevet blegt på grund af manglende lys burde det komme sig igen.
angående farve, så er det meget svært om ikke umuligt at svare på, fordi korallens farve skyldes så mange variable faktorer.
Men generelt så bliver en koral mørkere, hvis der ikke er lys nok eller at der er for meget næring i vandet.
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8600 Silkeborg
- Geografisk sted: Silkeborg
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- christiantt
- Rev haj
- Reactions:
- 18
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
har du overvejet at måle kalium?StarF skrev:har lige målt de fleste test igennem, og der er intet at spore. mg, kh, ph, nh osv er alle som de skal være. der er pt2 koraller der ser skidt ud, resten ser fine nok ud.. fiskene svømmer glad rundt osv..
pis og lort!
montipora ,specielt de flade er de første der viser tegn på mangel.....(i følge zeovit guruerne)
kalium skal ikke ligge over 400mg,men det er ret svært at måle for,derfor bruger jeg reefers best salt for at erstatte manglende k+ og giver mig såvel en lav kh....er farverne ellers ok er det ikke nødvendig at dosere k+ da det det vil give mørkere farver....