Vandhøjde i skummer?
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Hvalsø
Vandhøjde i skummer?
Hej alle,
Har en Deltec APF600.. Er i tvivl om hvor langt op i "koppen" skummen skal stå regelmæssigt. Dvs, når man lige har tømt og har renset koppen, hvor højt oppe i skummerkoppen skal den "rene" skum stå for at få renset optimalt? (har en hane på så jeg kan regulere fødepumpen..)
Har en Deltec APF600.. Er i tvivl om hvor langt op i "koppen" skummen skal stå regelmæssigt. Dvs, når man lige har tømt og har renset koppen, hvor højt oppe i skummerkoppen skal den "rene" skum stå for at få renset optimalt? (har en hane på så jeg kan regulere fødepumpen..)
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
Okay.. Det med at åbne hanen helt synes jeg heller ikke giver nogen mening?.. Min hane er helke tiden rimelig lukket, for har en aquabee 3000L/T fødepumpe, så den er jo rigelig stor. (skal kun bruge 800L/T såvidt jeg husker).. Men var ikke sikker på at det var OK. bare at have vandstanden nede hvor koppen starter.. For det ville jeg allerhelst, da den ellers larmer mere end nødvendigt jo mere tryk der sættes i den. (den begynder at suge vand ind og lave sjove blurpe lyde)..
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
Okay.. Men for at vi er på samme bølgelængde her, så er det ikke den deciderede vandstand jeg snakker om, men derimod skummen (det rene)..! (som jo ligger over vandet i skummeren og under det beskidte skum)
Men hvor meget vand bør den tappe af igen for at man får kørt tilstrækkelig vand igennem? Er lidt bange for at jeg har skruet for meget ned for føderen..
Men hvor meget vand bør den tappe af igen for at man får kørt tilstrækkelig vand igennem? Er lidt bange for at jeg har skruet for meget ned for føderen..
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Som Carsten siger: If. manualet skal vandstanden stå lige over skummerens "neck" når der er lukket for luften.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
Hehe, okay.. Har ikke lige manualen da den er købt brugt 
Men hvad mener du med at vandstanden skal stå der når der er slukket for luften? Dvs. hvis jeg bare har føderen tændt, men slukket for selve skummeren?.. Så vil den helt automatisk stå nogle centimeter under "necken" da det jo styres af hvor højt oppe udløbsrøret sidder..

Men hvad mener du med at vandstanden skal stå der når der er slukket for luften? Dvs. hvis jeg bare har føderen tændt, men slukket for selve skummeren?.. Så vil den helt automatisk stå nogle centimeter under "necken" da det jo styres af hvor højt oppe udløbsrøret sidder..
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Prøv lige at læse manualen.
http://www.deltecaquariumsolutions.com/ ... %20(2).pdf
http://www.deltecaquariumsolutions.com/ ... %20(2).pdf
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Raasdal> Ja, men det er hvad manualet siger. Men du kan sætte en kuglehane på udløbet og styre vandstanden. Det gør de fleste incl. jeg selv.
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
Okay.. Har nu læst manualen igennem..
Har startet med at kun at tænde for føderen.. Så har jeg reguleret trykket så vandstanden står lige under "necken" som ifølge manualen. Derefter tænder jeg for skummeren.. Men problemet er at så starter den rimelig normalt - men der går ikke lang tid før den skummer helt voldsomt og fylder hele koppen med vand der ikke er nær nok beskidt..
Hvis jeg skal regulere den ned til et niveau hvor det virker rimeligt ifht. hvor beskidt vandet i koppen er, og tiden det tager at fylde den op, så kommer der stort set intet vand igennem skummeren!!.. I manualen synes jeg at kunne læse noget om at man også skulle kunne regulere selve skummerpumpen (i mit tilfælde en Aquabee) men det kan jeg ikke se at man kan..
Har ikke en hane på udløbet tilbage til sumpen - så kan ikke regulere udflowet på den måde..
Har startet med at kun at tænde for føderen.. Så har jeg reguleret trykket så vandstanden står lige under "necken" som ifølge manualen. Derefter tænder jeg for skummeren.. Men problemet er at så starter den rimelig normalt - men der går ikke lang tid før den skummer helt voldsomt og fylder hele koppen med vand der ikke er nær nok beskidt..
Hvis jeg skal regulere den ned til et niveau hvor det virker rimeligt ifht. hvor beskidt vandet i koppen er, og tiden det tager at fylde den op, så kommer der stort set intet vand igennem skummeren!!.. I manualen synes jeg at kunne læse noget om at man også skulle kunne regulere selve skummerpumpen (i mit tilfælde en Aquabee) men det kan jeg ikke se at man kan..

Har ikke en hane på udløbet tilbage til sumpen - så kan ikke regulere udflowet på den måde..