Flere kejser sammen ?
- Celia
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4000 Roskilde
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 4000 Roskilde
Flere kejser sammen ?
Da vores akvariebord til vores 720l er alt for højt skal vi snart have lagt akvariet om i forbindelse med at vi får nyt bord.
Koraller kommer over i nogle andre akvarier og vi ville gerne have at vores akvarie skulle være med en pæn stensætning og mere fokus på fiskene.
I den forbindelse ville vi gerne have lidt kejser, vi har i forvejen 1 Pygoplites diacanthus (påfuglekejser)
Så spg lyder, kan flere kejser gå sammen (ikke samme art) ? - f.eks Centropyge loriculus. Andre kejser der kan anbefales ???
Koraller kommer over i nogle andre akvarier og vi ville gerne have at vores akvarie skulle være med en pæn stensætning og mere fokus på fiskene.
I den forbindelse ville vi gerne have lidt kejser, vi har i forvejen 1 Pygoplites diacanthus (påfuglekejser)
Så spg lyder, kan flere kejser gå sammen (ikke samme art) ? - f.eks Centropyge loriculus. Andre kejser der kan anbefales ???
Venlig hilsen
Cecillia
Der var engang et saltvandseventyr, nu er jeg bare rusten
Cecillia
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Nordborg
- Kontakt:
Det er ikke noget problem med flere kejsere, blot kan de være hårde ved koraller og muslinger mv.
Med venlig hilsen
Reeflife
http://www.reeflife.dk
info@reeflife.dk
MSN: reeflife@live.dk
--------------------------------------------------------
Altid frisk med et godt tilbud.
Reeflife
http://www.reeflife.dk
info@reeflife.dk
MSN: reeflife@live.dk
--------------------------------------------------------
Altid frisk med et godt tilbud.
-
- Foxface
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: Dragør
Der er flere ting i det. Spørgsmålet er om dit akvarie kan "bære" mere end en kejser, det er jo ikke fisk man kan kalde små. Den diacanthus du
har kan også nemt få problemer med mere dominerende arter. Hvor lang tid har du haft den i og ved du hvorfra den stammer? Grunden til at jeg spørger er at deres "survival rate" er markant forskel , hvorfra i verden de er blevet fanget. Den går som en af de sværeste kejsere man kan have. Men ellers kunne du/i forsøge med dværg kejsere som du selv er inde på.
har kan også nemt få problemer med mere dominerende arter. Hvor lang tid har du haft den i og ved du hvorfra den stammer? Grunden til at jeg spørger er at deres "survival rate" er markant forskel , hvorfra i verden de er blevet fanget. Den går som en af de sværeste kejsere man kan have. Men ellers kunne du/i forsøge med dværg kejsere som du selv er inde på.
- foxtrot
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Geografisk sted: esbjerg
jeg vil ha mig en navachus kejser når den lokale får en hjem igen.
jeg har tænkt mig at prøve mig frem selvom jeg har fået at vide flere gange når jeg har fortaget mig noget fået at vide at det går ikk.
fik at vide at 6 kiruger i 540L ville blive en katastrofe.
2 gule kiruger, 1 palet, en japan kirug,1 velifeum og naso literatus alle melen 7 og 10 cm.
det fungere fint og har endnu ikk set uenighed mellem dem andet end de to gule ikk altid er enige men sådan var det os før da jeg kun havde 2 gule og velifeum
til tods for at de sidste 3 kiruger er kommet i sådan indimellem og her og der
kommer jo meget an på akvariet, stenopsætning osv. gule kiruger kan jo i naturen svømme i store stimer helt vildt, ligeledes sohal samme med andre fisk så efter min mening er det bare at prøve sig frem.
ikk alle har samme erfaring med de og de fisk.
jeg har tænkt mig at prøve mig frem selvom jeg har fået at vide flere gange når jeg har fortaget mig noget fået at vide at det går ikk.
fik at vide at 6 kiruger i 540L ville blive en katastrofe.
2 gule kiruger, 1 palet, en japan kirug,1 velifeum og naso literatus alle melen 7 og 10 cm.
det fungere fint og har endnu ikk set uenighed mellem dem andet end de to gule ikk altid er enige men sådan var det os før da jeg kun havde 2 gule og velifeum
til tods for at de sidste 3 kiruger er kommet i sådan indimellem og her og der
kommer jo meget an på akvariet, stenopsætning osv. gule kiruger kan jo i naturen svømme i store stimer helt vildt, ligeledes sohal samme med andre fisk så efter min mening er det bare at prøve sig frem.
ikk alle har samme erfaring med de og de fisk.
- Celia
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4000 Roskilde
- Geografisk sted: 4000 Roskilde
Tak for jeres svar og tanker.
Mit akvarie er som Carsten rigtigt siger på 720l, alle koraller vil blive fjernet.
Ang min diacanthus, så har vi haft den i 2 år nu.
Som jeg forstå, så er der to varianter. En hvidstrubet og en gul-strubet.
Den hvidstrubet skulle være helt umulig, men jeg kender flere der har haft den gul-strubet uden problemer (mig selv inc.) - MEN den skal jo som alle andre fisk aklimateres først, men derefter er den ret hårdfør.
Jeg er spændt på at lave akvariet om
og evt. få en kejser til.
Mit akvarie er som Carsten rigtigt siger på 720l, alle koraller vil blive fjernet.
Ang min diacanthus, så har vi haft den i 2 år nu.
Som jeg forstå, så er der to varianter. En hvidstrubet og en gul-strubet.
Den hvidstrubet skulle være helt umulig, men jeg kender flere der har haft den gul-strubet uden problemer (mig selv inc.) - MEN den skal jo som alle andre fisk aklimateres først, men derefter er den ret hårdfør.
Jeg er spændt på at lave akvariet om

Venlig hilsen
Cecillia
Cecillia