Ulovlige koraller
-
- Foxface
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2720 Vanløse
- Geografisk sted: København
Hej Kim
Ja, det er desværre éndnu ikke lykkedes at få det op og stå, men vores rektor på RUC er meget positiv overfor ideen og jeg er ved at søsætte projektet i forbindelse med et samarbejde med nogle afrikanske universiteter. Har lige sendt en ansøgning sammen med nogle andre. Det bliver sikkert ike det første år eller to, men så småning om håber jeg på at få sagerne kørt i stilling.
/Hans
Ja, det er desværre éndnu ikke lykkedes at få det op og stå, men vores rektor på RUC er meget positiv overfor ideen og jeg er ved at søsætte projektet i forbindelse med et samarbejde med nogle afrikanske universiteter. Har lige sendt en ansøgning sammen med nogle andre. Det bliver sikkert ike det første år eller to, men så småning om håber jeg på at få sagerne kørt i stilling.
/Hans
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Hej Hans
Det lyder godt nok som et spændende projekt, som kunne være rigtigt interessant at være med i
.. men det kan nu desværre godt tænkes, at min kone har en lidt anden opfattelse af vores fremtid end at jeg skal igennem endnu en længerevarende uddannelse.
Men hold os da endelig informeret.
/Kim
Det lyder godt nok som et spændende projekt, som kunne være rigtigt interessant at være med i

.. men det kan nu desværre godt tænkes, at min kone har en lidt anden opfattelse af vores fremtid end at jeg skal igennem endnu en længerevarende uddannelse.
Men hold os da endelig informeret.
/Kim
-
- Søstjerne
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: nordjylland
Når man importerer koraller er det det land de kommer fra der skal lave en cites til importøten i danmark på hvor mange der er og navnene så skal importøten have tilladelse hos skov og natur og de tjekker sendingen.
Jeg har købt mange koraller i tyskland uden problemer det laver bare en kopi af cites som du betaler, kan ikke huske det hvor meget, med det er ikke dyrt
Stenkoraller skal der altid cites på og muslinger.
for ca 5år siden kom der cites på alle koraller fra indonesien hvor der er sten på bla, læderkoraller ,men levende sten kom der også cites på.
Singapore kan man godt få læderkoraller uden cites så det er lidt forskalligt.
Hilsen Carlo (tidligere Saltvandskælderen)
Jeg har købt mange koraller i tyskland uden problemer det laver bare en kopi af cites som du betaler, kan ikke huske det hvor meget, med det er ikke dyrt
Stenkoraller skal der altid cites på og muslinger.
for ca 5år siden kom der cites på alle koraller fra indonesien hvor der er sten på bla, læderkoraller ,men levende sten kom der også cites på.
Singapore kan man godt få læderkoraller uden cites så det er lidt forskalligt.
Hilsen Carlo (tidligere Saltvandskælderen)
-
- Eremit krebs
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2300 København S
- Geografisk sted: Amager
Re: Ulovlige koraller
På side 35-37 kan man se hvilket arter og fra hvilke lande der ikke må importeres koraller m.m. fra. Det er vist forholdsvis simpelt!!
http://www.skovognatur.dk/NR/rdonlyres/ ... findfr.pdf
-
- Søstjerne
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: nordjylland
Man søger Zites hos wn grossist i indonesien feks. så søger han en eksporttilladelse i sit land og derefter søger man en eksporttilladelse her i danmark når man har fået hans exporttiladelse og det tager lidt tid.
Alt under 100kg gider de ikke røre ved så glem det.
Hvis du køber koraller i tyskland kan du risikere at grossisterne forlanger at lave zites har før i gamle dage betalt 80 kr pr koral
Alt under 100kg gider de ikke røre ved så glem det.
Hvis du køber koraller i tyskland kan du risikere at grossisterne forlanger at lave zites har før i gamle dage betalt 80 kr pr koral
- TorbenC
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 6760 Ribe
BioLife skrev:På side 35-37 kan man se hvilket arter og fra hvilke lande der ikke må importeres koraller m.m. fra. Det er vist forholdsvis simpelt!!
Bortset fra at der ved flere står at det kun er enheder der er kunstigt opdrættet de rmå importeres - spørger man så sjov og natur, får man at vide at det gælder alle af den art.. hvorfor skriver de så selv at opdrættede gerne må importeres (på CITES self)