"Ting med hjem fra Bali???
- røntved
- Rev haj
- Reactions: 0
- 18
- Postnummer: 9320 Hjallerup
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: Klokkerholm-Hjallerup
- Kontakt:
"Ting med hjem fra Bali???
Jeg har lige bestildt ferie, 3 uger til Bali næste år. De 2 sidste uger er en rundrejse på øen, og de sidste 2 dage skal vi være på en båd der bla. fanger til export. Såååå der kunne jo hoppe en fisk i lommen. Kan man evt få lov til at tage noget håndfanget med hjem.
http://www.mittlapp.dk
Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
-
- Rev haj
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
Jeg spurgte S&N inden jeg tog til Vietnam.
Processen er den samme som hvis du vil importere normalt..
Så det er noget i stil med:
1. Eksportøren søger om Export cites
2. Når de er skaffet skal man aflevere dem til S&N for at få Import Cites..
Så hvis du vil gøre det, kan jeg kun anbefale at du har snakket med eksportøren i Bali og har fået de danske Import Cites inden du tager afsted.
Jeg droppede det hovedsageligt fordi jeg ikke havde kontakt til nogen eksportør og ikke gad og bruge tid på at få det. Derudover sluttede vi af med noget rundrejse.. Så hvis jeg skulle have gjort det, ville jeg have sendt det i forvejen..
/Henrik
Processen er den samme som hvis du vil importere normalt..
Så det er noget i stil med:
1. Eksportøren søger om Export cites
2. Når de er skaffet skal man aflevere dem til S&N for at få Import Cites..
Så hvis du vil gøre det, kan jeg kun anbefale at du har snakket med eksportøren i Bali og har fået de danske Import Cites inden du tager afsted.
Jeg droppede det hovedsageligt fordi jeg ikke havde kontakt til nogen eksportør og ikke gad og bruge tid på at få det. Derudover sluttede vi af med noget rundrejse.. Så hvis jeg skulle have gjort det, ville jeg have sendt det i forvejen..
/Henrik
- røntved
- Rev haj
- 18
- Postnummer: 9320 Hjallerup
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: Klokkerholm-Hjallerup
- Kontakt:
Jeg prøver at skrive til sjov i nataturen. Vi slutter jo osse med rundrejse men heldigvis er de 2 sidste dage på fangstbåden. Men jeg ved jo ikke hvad jeg fanger...
Det er deres "turistfangstbåd" vi skal med..: http://samuderajayaabadi.co.id/
Det er deres "turistfangstbåd" vi skal med..: http://samuderajayaabadi.co.id/
Senest rettet af røntved ons 20. feb 2008 13:46, rettet i alt 3 gange.
http://www.mittlapp.dk
- Hvam
- Rev haj
- 19
- Postnummer: 8541 Skødstrup
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Skødstrup "Uptown"
Det er vel kun sten koraller som du ikke må tage med ind uden citis.
Men hvad med tilladelser for at få dem ud af landet, det er nok det der er det sværer!
Men du kan vel få sendt en kasse fra ekspotøren med samme fly
Få nu lige nogle godt kontakter dernede
Men hvad med tilladelser for at få dem ud af landet, det er nok det der er det sværer!
Men du kan vel få sendt en kasse fra ekspotøren med samme fly

Få nu lige nogle godt kontakter dernede

Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
Nyt 860l projekt www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=15941&highlight=
Mit opdært af klovne www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=3&t=30935
-
- Rev haj
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
@Røntved - Eksportøren skal levere cites til brug for S&N og du skal have tilladelserne fra S&N inden du slæber fiskene med ind.
Måske du kan overtale eksportøren til at give dig cites på lidt forskelligt. Så kan S&N udstede import cites på det du forventer at fange..
Du behøver jo ikke tage det hele med hjem.. Spørgsmålet er om man kan få eksportøren til at lave eksport cites på noget som han måske ikke får solgt.
@Hvam jo er også import restriktioner på fisk..
/henrik
Måske du kan overtale eksportøren til at give dig cites på lidt forskelligt. Så kan S&N udstede import cites på det du forventer at fange..
Du behøver jo ikke tage det hele med hjem.. Spørgsmålet er om man kan få eksportøren til at lave eksport cites på noget som han måske ikke får solgt.
@Hvam jo er også import restriktioner på fisk..
/henrik
- Hvam
- Rev haj
- 19
Jeg trode bestemt ikke der der skulle cites på fisk, polypper og blødkoraller.
man skal vel bare have en importtilladelse!
man skal vel bare have en importtilladelse!
Når fatter er sur og vranten og gnaven, skal han blot have lidt ekstra kræs i maven!
-
- Jeg støtter Saltvandsforum.dk
- Reactions: 347
- 19
- Postnummer: 8520 Lystrup
- Saltvand siden?: 2006
Stor forvirring her... Det er kun beskyttede og truede dyre og plantearter som kræver cites!!
Men mange u-lande forsøger at beskytte deres skrøbelig natur mod rovdrift og har derfor forbud mod export uden tilladelser + tilladelser koster penge også kan de tjene den vej omkring.
Så at blive stoppet i lufthavnen med fire kirurger i tasken kan være dyrt hvis de har speciallove vdr. flora og fauna export. I dk koster det vel stadig 500 kr første gang man bliver stoppet med en levende væsen uden dyrlægetilladelse??
Men mange u-lande forsøger at beskytte deres skrøbelig natur mod rovdrift og har derfor forbud mod export uden tilladelser + tilladelser koster penge også kan de tjene den vej omkring.
Så at blive stoppet i lufthavnen med fire kirurger i tasken kan være dyrt hvis de har speciallove vdr. flora og fauna export. I dk koster det vel stadig 500 kr første gang man bliver stoppet med en levende væsen uden dyrlægetilladelse??
SPS : Stability provides succes
- Hvam
- Rev haj
- 19
Jeg tror nu det er 1000kr pr dyr!500 kr første gang man bliver stoppet med en levende væsen uden dyrlægetilladelse??