Krav til vandværksvand
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2200 København N
- Geografisk sted: nørrebro
Krav til vandværksvand
Har læst forskellige steder at der skal opfyldes nogle krav hvis man bruger vandet direkte fra hanen...hvad er disse??
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Det må ikke indeholde;
næringsstoffer - nitrat, fosfat, silikat o.l.
chlor !!!! - der er chlor i vandet i mange storbyer, hvor man bruger overfladevand....
metaller - specielt kobber er skidt
.. og en masse andet.
Pas også på med hårdheden - hvis den er for høj har du et problem.
Den korte version: brug demineraliseret-, destilleret- eller omvendt osmose-vand. Så er du sikker på, hvad dit udgangspunkt er.
/Kim
næringsstoffer - nitrat, fosfat, silikat o.l.
chlor !!!! - der er chlor i vandet i mange storbyer, hvor man bruger overfladevand....
metaller - specielt kobber er skidt
.. og en masse andet.
Pas også på med hårdheden - hvis den er for høj har du et problem.
Den korte version: brug demineraliseret-, destilleret- eller omvendt osmose-vand. Så er du sikker på, hvad dit udgangspunkt er.
/Kim
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2200 København N
- Geografisk sted: nørrebro
Så ikke dit indlæg carsten...men vandet er altså brugbart her i bydelen?
Hvis jeg vælger at bruge vandet direkte fra hanen hvilke problemer kan jeg forvente mht hårdheden???
Et osmose anlæg der yder tilstrækkeligt i tempo er jo ikke helt billigt...så ville helst undgå den udgift...
Hvis jeg vælger at bruge vandet direkte fra hanen hvilke problemer kan jeg forvente mht hårdheden???
Et osmose anlæg der yder tilstrækkeligt i tempo er jo ikke helt billigt...så ville helst undgå den udgift...
Senest rettet af trolle tirs 19. feb 2008 23:56, rettet i alt 1 gang.
210 liter 70Bx60Dx50H, Skimz Monzter SM121, Maxspect Razor 120, Tunze 6015/6025mod
- saltfreak
- Dværg kejser
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2630 Tåstrup
Her er de til at betale:
http://www.waterpilot.com/catalog/produ ... 8616e616d5
http://www.waterpilot.com/catalog/produ ... 8616e616d5
Mvh saltfreak
Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
-
- Copepod
- Reactions:
- 17
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2791 Dragør
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Dragør, Amager
jeg kører kun med vandværksvand, bor så heller ikke på nørrebro. eneste problemer jeg har med det er en lille smule alger på sandet som heldigvis er ved at forsvinde stille og roligt efter jeg har fået mit refugium op at køre.
men det er meget forskelligt alt efter hvor du bor om det kan bruges eller ej
men det er meget forskelligt alt efter hvor du bor om det kan bruges eller ej
... intet vand i stuen for tiden ...
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: København Ø
Vandet på nørrebro kan man bist ikke sige noget generelt om.. Det kan såvidt jeg er orienteret kommer fra alle mulige boringer..
Jeg bor i NV lige ved Nørrebro station. Og jeg har et par gange brugt almindeligt vand i meget små mængder og inden dagen var omme havde jeg brune alger i akvariet... Kan også måle lidt silikat i vandværksvandet..
/Henrik
Jeg bor i NV lige ved Nørrebro station. Og jeg har et par gange brugt almindeligt vand i meget små mængder og inden dagen var omme havde jeg brune alger i akvariet... Kan også måle lidt silikat i vandværksvandet..
/Henrik
-
- Copepod
- Reactions:
- 17
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
- Nolan
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8970 Havndal
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Demstrup
Jeg forstår ikke, at nogen tør bruge vand direkte fra hanen ?
Hanevandets beskaffenhed kan ændre sig stort set fra time til time - hvor tit hører man ikke om steder i landet, hvor der pludselig er Coli-bakterier eller andet guf i vandet og det derfor skal koges inden det må drikkes ?
Jeg ville godt nok være ked af, at mine stenkoraler til mange tusinde kroner, gik til fordi jeg var for nærig til at smide 5-600kr efter et osmoseanlæg (... og et silikatfilter...) ?
Men det er selvfølgelig folks egen sag. Jeg har ikke "stålkuglerne" til det.
/Kim
Hanevandets beskaffenhed kan ændre sig stort set fra time til time - hvor tit hører man ikke om steder i landet, hvor der pludselig er Coli-bakterier eller andet guf i vandet og det derfor skal koges inden det må drikkes ?
Jeg ville godt nok være ked af, at mine stenkoraler til mange tusinde kroner, gik til fordi jeg var for nærig til at smide 5-600kr efter et osmoseanlæg (... og et silikatfilter...) ?
Men det er selvfølgelig folks egen sag. Jeg har ikke "stålkuglerne" til det.
/Kim