Uniseal?

Forum hvor du kan læse og dele gør-det-selv tips og ideer.
Besvar
Petsupply.dk
Reactions:

Uniseal?

Indlæg af Petsupply.dk »

http://www.uniseal.co.nz/

Nogen der kender et sted man kan købe dem herhjemme?

Skal lige bruge et par stykker til et projekt.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Ser snart ud. Det kan tåle mange ting, men der står intet om saltvand.
du kan da skrive til firmaet og høre om de har en agent i DK.
Petsupply.dk
Reactions:

Indlæg af Petsupply.dk »

Ja, De er ret fikse. Kan bruges til nemme genneføringer i skummere, filtre osv. Jeg ved de bruger dem i stor stil i staterne, men ville slippe for fragt, told osv, da jeg bare lige skal bruge et par stykker selv:)

Se her: http://www.aquaticeco.com/index.cfm/fus ... 0/cid/2009
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Carsten »

Hvis det kun er et par stykker du skal bruge, kunne det jo være at butikken ville være indforstået med blot at smide dem i en kuvert, så brevet kommer glat igennem,
Men selv mindre pakker har jeg fået ind uden at staten har haft næsen i dem.
Petsupply.dk
Reactions:

Indlæg af Petsupply.dk »

Har skrevet til distrubitøren. Tror jeg tager dem hjem på lager. Der er sikkert andre der kan bruge dem:)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Carsten »

Hvor meget tryk kan de tage?? Kan man bruge dem istedet for en rørgennemføring??
Petsupply.dk
Reactions:

Indlæg af Petsupply.dk »

de kan klare 40 psi(2.757898bar). Har set flere billeder hvor de er brugt som tankgennemføring, så det kan de vel. Et nemt og billigt alternativ må man sige.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Carsten »

Helt sikkert Der er godt nok mange der gennem årene har bandet det hele ad h..... til for di det ikke kan blive tæt
Brugeravatar
Zigge
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 9610 Nørager

Indlæg af Zigge »

Fandt lige det her på nettet:

Why use an expensive bulkhead when you can use a Uniseal®? Just drill a hole in the pipe, tank or bucket, insert a Uniseal®, then put some Windex® (red. glasrens)on the end of the pipe and push it in. It’s that easy! Feel like rubber, but they are made of DuPont Alcryn® rated to 40 psi and warranted for 25 years. They are immune to cold, will not harden and hold pressure and vacuum. The sizes below correspond to standard Schedule 40 PVC pipe. Fit tank wall thicknesses up to 1/2". Made in USA.

Og nærmere om Alcryn® et andet sted:

Alcryn® melt-processible rubberTM features durability in harsh environments, stands up to heat and cleaning agents, and withstands corrosion and UV deterioration. Applications include use in appliances, hand and garden tools, automobiles, marine, and boat and pool accessories.

Der står også at det ikke er FDS og NSF 51 godkendt, altså godkendt til fødevare... men det er pvc-lim jo heller ikke :-) Tilsyneladene er det heller ikke så giftigt at en ko falder død om af at sutte på det: http://www.apainfo.com/download.asp?PDF ... Nipple.pdf

Man kan læse meget mere her: http://www.apainfo.com/product_family/a ... /index.asp
Senest rettet af Zigge tirs 19. feb 2008 17:06, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
gunni
Foxface
Foxface
Reactions:
20
Geografisk sted: 4293 dianalund
Kontakt:

Indlæg af gunni »

Petsupply.dk skrev:Har skrevet til distrubitøren. Tror jeg tager dem hjem på lager. Der er sikkert andre der kan bruge dem:)

JAAAAAA det lyder godt :) de er ikke til at få nogle steder her hjemme.. de koster næsten gratis i staterne. men med fragt og told er de dyre at købe hvis man bare skal bruge et par stykker. Super godt gået at du gider lagerføre ting til os der godt kan lide DIY :C
Brugeravatar
K.E
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
20
Postnummer: 7000 Fredericia
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af K.E »

Det ser sgu godt nok temmeliogt fikst ud
The sea, once it casts its spell, holds one in its net of wonder forever.
Jacques Cousteau
Petsupply.dk
Reactions:

Indlæg af Petsupply.dk »

Har lige fået svar fra dem. De sender til danmark, så jeg vender lige tilbage med priser osv, når det kommer dertil:)
Den Opfindsomme Fisker
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
18
Geografisk sted: Hedehusene ved Roskilde

Indlæg af Den Opfindsomme Fisker »

De har bare den ulempe at man mister en del flow i røret, du må godt smide et billed ind af indersiden af rørgennemføringen, når du får dem hjem.
Mvh. Danny
Petsupply.dk
Reactions:

Indlæg af Petsupply.dk »

hvordan skulle man miste flow i røret, når man bare stikke røret igennen pakningen. Det er intet der kan kan begrænse flowet i min øjne
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Carsten »

De der Uni-seal pakninger har ikke den ulempe som en almindelig rørgennemføring, at den går en størrelse ned i diameter.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Kan man også få dem i metriks eller er det kun i amerikanske mål ?
Den Opfindsomme Fisker
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
18

Det bliver også brugt i danmark, så jeg her i nat, på nogle brønde/sandfang vi er ved at lave, problemet ved dem er at de ikke sidder for godt fast i røret, og ofte bliver skubbet ud når man prøver at stikke et rør igennem, for at undgå dette burde "fugen" i pakningen være dybere hvad den ser ud til at være i uniseal, men den begrænser diameteren i røret, når man tilmed stikker et rør ind begrænser man det yderligere.
Et andet minus er det tryk der snakkes om, hvis jeg kender amerikanerne ret, har begge rør været spændt fast under forsøget, ellers var det indsatte rør nok blevet blæst ud af pakningen. Det er lidt noget pis hvis et rør langsomt bliver presset længere og længere ud, for lækage sker altid når man ikke er hjemme. :wink:

Jeg siger ikke at det ikke virker, jeg påpejer bare lidt minuser i forhold til det eksisterende, som man skal være ops på.
et plus er at man nemt kan samle rør med slanger, uden lim der skal kunne binde på begge dele.

Carsten:
Det er da kun på slanger man mister flow ved gennemføring, med rør sidder samlingen jo udenpå???
Mvh. Danny
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20

Indlæg af Carsten »

Netop fordi røret sidder uden på, er diameteren inden i mindre end røret.
Med de almindelige fittings vi bruger, der hedder en 40mm rørgennemføring 40/32 mm
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Danny, Karsten snakker om rørgennemføring (altså rør gennem glas) du snakker rør til rør.
Den Opfindsomme Fisker
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
18

nåe... derfor!
nå, men jeg har snakket med en af gutterne om det i dag, og det viser sig der findes mange forskellige slags, og systemer at gøre det på, da de har eksisteret ihvertfald siden firserne. De kan købes hos brødrene dahl:
http://www.brodrenedahl.dk/
De skulle også have nogle der ligner uniseal. fik en med hjem fra et firma der hedder Wavin, men må vist bruge den i havedammen da jeg desværre ikke har brug for ø 110 i akvariet :(
Tager to uger på ferie, men han ville tage lidt forskellige med til mig når jeg kom tilbage.
Mvh. Danny
Brugeravatar
gunni
Foxface
Foxface
Reactions:
20
Geografisk sted: 4293 dianalund
Kontakt:

Indlæg af gunni »

Jeg ved ikke hvor megte tryk de er målt til at tage. men hvis man ser f.eks på reefcentral. så er der MANGE der bruger dem til diy skummere mm. også på deres venturi skummere der har et virkeligt højt flow. så de kan bruges til det...
Besvar

Tilbage til "DIY - Gør-det-selv"